DSG aanpassing 2011 SuperB 1.8 Tsi door TVS

Taffy

Forumguru
Sinds eind oktober '14 rij ik met weergaloos veel plezier in onze SuperB DSG. Maar, je voelt t al aankomen misschien, soms voelde ik wel 'ns een kleine 'rimpeling' bij het optrekken. Had aanvankelijk niet het idee dat dit echt zorgwekkend was...
Maar begin april '15 ging ik kort na een rit van een uur weer weg en toen gebeurde er iets wat mij wel erg veel zorgen baarde. Bij het optrekken 'bokte' de wagen hevig tussen 1-2.
Was hier toch wel zo van geschrokken dat ik gelijk contact heb gezocht met de verkopende dealer, Peterman Lexus Enschede, ook vanwege n aflopende garantie.
Ik gaf aan dat ik de DSG wilde laten testen en dealer ging hier mee akkoord, ook met een eventuele reparatie. Hij wilde dit onder coulance laten doen.
Ondertussen had ik de DSG al laten uitlezen door @Antera en daar was niets bijzonders uitgekomen, geen absurde waardes.
De auto is 4 weken terug naar Skoda dealer geweest met mijn klacht en na 2x optrekken in de straat kwam men tot de conclusie dat er niets aan de hand was. Nog even aan de kast gehangen, "nee hoor, niets aan te zien " En bedankt :mad:
Voor de verkopende Lexus dealer was hier ook de zaak mee afgedaan, in mijn voorstel voor een second opinion bij TVS zag men niets want "geen officiële Skoda ! " En nogmaals bedankt :angry:

Lange introductie/voorgeschiedenis,maar ........toch ga ik morgen naar de mannen van TVS. Op eigen initiatief weliswaar. Wilde sowieso de DSG wel laten aanpassen maar had willen wachten tot na de meeting van 5 sep,vanwege de hogere korting om eerlijk te zijn( ja Belgische forumleden, blijf n Hollander :D) .
Maar nu ga ik dus morgen naar het verre Varsseveld ( vanuit Brabant dan ;)) en ga we het beleven.

Ik ben benieuwd

Taffy

Forumguru
@Corné de Kluijver en @ertromp zal zeker laten weten hoe het afloopt.
Hoop :dankje:dat er geen bijzonderheden zijn eigenlijk en dat een upgrade alleen voldoende is. En dat daarna mijn DSG en ik richting de zonnige horizon kunnen rijden en nog lang en gelukkig samen blijven leven ;)

Taffy

Forumguru
Nou vandaag bij TVS engineering in Varsseveld geweest. Na even met Ronald te hebben gepraat wat m'n klachten waren gingen we n rondje rijden. En wat denk je....? Binnen 50 mtr had hij gelijk de 'rimpeling' , hij kan t dus wel te voorschijn halen !
Verder voor t bekende rondje te einde was wist Ronald mij ook te vertellen dat m'n 1e koppelingsplaat voor 80% versleten was !! :nailbiting: :cry:
Daarna zijn ze aan de slag gegaan en heb ik buiten de DSG ook chiptuning laten doen......
Ondanks dat t echt druk was namen ze de tijd voor me om alles uit te leggen..
Wat dat betreft een vruchtbare en leerzame dag....

Wat betreft de versleten koppelingsplaat heb ik nu wel wat in handen om de verkopende dealer mee te confronteren.....
We zullen zien hoe hij daar op gaat reageren......

Kortom topservice van TVS en to be continued voor de koppelingsplaat

ertromp

Forumguru
Goed om te horen dat je naar tevredenheid bent geholpen en dat ook Ronald het e.e.a. heeft kunnen vaststellen. Natuurlijk balen die koppelingsset en hopelijk valt er onder garantie vervanging te regelen

Schippersss

Forumguru
Is te hopen dat de verkopende partij je wild helpen aangezien het onderzoek niet door een dealer is verricht. Wordt weer heel getouwtrek.

CDK

Forumguru
@Taffy, eindelijk duidelijkheid, alleen niet de duidelijkheid waar je op gehoopt had denk ik... Fijn dat je naar tevredenheid geholpen bent :thumbsup: Bedankt voor het delen van jouw ervaring!

Taffy

Forumguru
Dus de terugweg was zeer aangenaam??

De terugweg was druk :jaja: , maar opschakelen ging nog niet helemaal super soepel maar verwacht dat dat de komende dagen beter wordt

@Taffy, eindelijk duidelijkheid, alleen niet de duidelijkheid waar je op gehoopt had denk ik... Fijn dat je naar tevredenheid geholpen bent :thumbsup: Bedankt voor het delen van jouw ervaring!

Inderdaad duidelijkheid en inderdaad niet waar ik op zat te wachten, maar hopelijk kan ik hier wel wat mee. Ik zal de vandaag of morgen wel ns contact opnemen met de verkopende dealer.

We gaan t beleven

Antera

Donateur
Goed om te horen dat het nu beter is. Dan hebben we toch niet juist gekeken of met onjuiste info die we hier toch gevonden hadden omtrend de koppeling.

Hoop dat de garage heb gaat vervangen voor je

CDK

Forumguru
@Antera, 80% versleten, dan is er nog een x aantal procenten ruimte natuurlijk van de resterende 20% Alleen waar ligt de grens tussen nog wel correct functioneren en net niet meer?
@Taffy, ik hoop voor jou niet dat ze zeggen je koopt een 2e hands auto dus je kan geen nieuwe koppeling verwachten, waar ligt de grens? Lastig hoor!

Eemspoort

Forumguru
Dat zijn idd lastige zaken. Wat dat aan gaat ben ik wel blij dat ik mijn Superb bij de Skoda-dealer vandaan heb.
Die zijn slim geweest en hebben de DSG van nieuwe koppelingsplaten en olie voorzien bij aflevering.
Hadden we het niet eens over gehad bij het verkoop-praatje. En bij het afleveringspraatje was dat dus een welkome verassing.

Nu maar hopen dat de verkopende dealer toch coulance wil verlenen, ofschoon ik er een hard hoofd in heb.
Succes!

louigi58

Senior Member
Ik hoop dat je meer geluk hebt dan mij, ik liet in 2009 mijn DSG door Ronald bij TVS repareren, slip in 2e 4e en 6e versnelling, conlusie van Ronald, koppelingsplaten en 2massavliegwiel moesten vervangen worden, reparatie uitgevoerd (was mijn auto 6 weken kwijt) wel gratis leenauto gehad. 2000 euro afgetikt en weer heerlijk op pad. 1 jaar later (16000 km) weer hetzelfde probleem. Antwoord van Ronald, kunnen we niets aan doen, waarschijnlijk vastzittende variabele turbo, waardoor koppel te hoog bij lage toeren. Geen Garantie op de reparatie. Auto maar bij een dealer in Amersfoort ingeruild, had geen zin in weer zo'n dure reparatie.

Taffy

Forumguru
@louigi Is wel balen ja, zacht uitgedrukt. Schrik ik wel van, tot nog toe eigenlijk altijd positief nieuws over hun gehoord....

Taffy

Forumguru
Wat betreft de afwikkeling, de verkopende dealer heeft in een eerder stadium al wel aangegeven dat versleten koppelingsplaten bij 46.000 km niet normaal was..
En anders moet ik misschien toch maar eens met m'n rechtsbijstand gaan praten of het via de Bovag proberen.. ?!

Maar positieve is dan wel dat moeder de vrouw smste vanochtend dat de auto zo lekker soepel liep .....

louigi58

Senior Member
Toen ik mijn laatste auto kocht was deze net geen 2 jaar, dus dacht ik 1 jaar extra fabrieksgarantie er bij te kopen. Na diagnose werdt mij door de dealer verteld dat dit niet mogelijk was omdat de auto getuned was. Of wel mogelijk met uitsluiting van motor en versnellingsbak (DSG)
PON probeerd overal onder uit te komen. Gelukkig nog steeds probleemloos, hoop dat het zo blijft.

Spierings

Forumguru
@louigi pon probeert nergens onderuit te komen, jij hebt iets veranderd aan de wagen in jouw geval tuning. Dit kan ten nadele van motor en bak zijn. Daarom neemt de betere tuner ook altijd de garantie ook over.. Waarom zouden hun garantie moeten leveren voor het werk van een ander.

Als ik het verhaal van taffy lees heeft hij zijn wagen met BOVAG garantie gekocht, pon heeft hier dus ook niks mee te maken.

Hoop voor taffy dat alles netjes opgelost wordt, maar kan me voorstellen dat ze de handen er nog verder vanaf trekken nu een ander in de software heeft zitten rommelen. Had persoonlijk hier even mee gewacht tot dat het probleem opgelost is. Eventueel wat vaker met een monteur van de dealer rijden, net zolang tot het probleem daar ook voordoet. Natuurlijk zeggen ze dat het goed is als ze het niet kunnen constateren...

Bovenaan Onderaan