Dsg, aandachtspunten?

pkrijgsman

Actief lid
Een andere vraag als vervolg op het panoramadak...
Waar moet je oo letten bij een proefrit met dsg? Pook moet soepel bewegen, olie verversen netjes op tijd, geen rare rammels etc als je wisselt D<->R bij koude en warme mot
 

hemi24

Forumguru
Watvoor auto en welke motorisering hebben we het over; DSG is een aardig ruim begrip…!
 

hemi24

Forumguru
Dat zal dan een DQ200 zijn?
Check of ‘ie soepel aangrijpt en schakelt en of ‘ie niet slipt in de 4e/6e versnelling.

Nog beter: “slijtage“ van de koppelingen laten uitlezen.
 

pkrijgsman

Actief lid
Tja, ik weet dus niet hoe je het type kan achterhalen. Mijn gevoel zegt van wel.

Wist niet dat je slijtage kon laten uitlezen, dank voor de tip!
 

pkrijgsman

Actief lid
@hemi24 ,garage gaf aan dat ze niet konden (wilden?) Uitlezen. Maar heb n jaar bovag garantie ;)

Ff serieus, uitlezen is lastig? of kan iedere garage dat?
 
ODB Eleven kastje aanschaffen en je kan alles zelf uitlezen, nogal onzin als ze niet via ODB de DSG type zelf niet kunnen uitlezen.
De lichte motoren hebben altijd lichte DSG bakken en zolang je er niets achter hangt vallen de problemen mee, maar doe je dat wel….dan zijn er maar een aantal DSG typen echt geschikt en zitten bij de dikke motoren gemonteerd.
Kijk ook eens bij TVS engineering op de website, kan je zelf je auto invoeren en de gegeven van je bak terugvinden. Ook de meest voorkomende problemen.
Ik heb mijn TDi met DQ250 DSG laten tunen en optimaliseren, dat is echt een aanrader!
 
Bovenaan Onderaan