Dsg 7 aanpassen

Aangezien ik vaker in auto's rijd met een sequentiële bak zou ik graag willen weten of het mogelijk is het hand schakel patroon van de dsg aan te passen. Standaard is naar voor opschakelen en achter terug. Ik wil graag naar achter op en voor terugschakelen. Kan dit?

Dankjewel Rallye, alleen blijkbaar heeft nog niemand een oplossing... Zou het echt zo makkelijk zijn om gewoon 2 stekkers van de microswitch's om te draaien? Is er geen monteur die weet hoe de bediening van de bak in elkaar zit?

Gieliovd

Forumguru
Zou het echt zo makkelijk zijn om gewoon 2 stekkers van de microswitch's om te draaien?
Ik ben toch bang dat er een hele meuk aan computerapparatuur verantwoordelijk is voor de aansturing en geen 2 microswitches zoals je ze noemt die tegen de bak zeggen "doe dit".

Die tijd is een beetje voorbij denk ik.

LenK

Forumguru
Die + en - zijn toch gewoon contact schakelaars. Vind de opmerkingen dan niet zo gek dat er alleen maar stekkers verwisseld hoeven te worden.
Maar ws is het een stekkerblok en dan moet je die aansluitingen in de stekker los zien te peuteren of draadjes doorknippen.

Dat idee heb ik ook.
die computer moet ergens het schakel signaal van krijgen en waarschijnlijk zan dat gewoon switches idd. Daarom vind ik het ook zo raar dat niemand het weet... Iemand die zijn auto ter beschikking wil stellen?

Ronnie

Forumguru
Helaas, moet teleurstellen, ik heb dat (nog) niet losgehad, wel heb ik de DSG bakaansturing eraf gehad bij de Touran van m'n neef, deze heeft echter geen schakelflippers. Ik kan wel vertellen dat de Mechatronic (aansturing) van een DSG bak een hele complexe en gevoelige Electronica/hydrauliek is!
Ik denk dan ook niet dat het een zaak is van een paar microschwitches omzetten!

Kan iemand misschien een exploded view van een dsg shifter vinden? Daar moet het op te zien zijn wat er aan de shifter zit om signalen door te geven...

Bovenaan Onderaan