Druppellader?

jhblankespoor

Nieuw lid
Wanneer ik met mijn caravan achter mijn Octavia iV (PHEV) rijd is de hoogvolt accu gauw leeg. Op campings kun je die meestal niet opladen. Het is mij gebeurd dat op een camping ook de 12V accu leeg was (waarschijnlijk doordat ik de achterklep 10 minuten open heb laten staan), waardoor niets meer werkte. Ik ben door de wegsleepservice geholpen met een booster. Kan iemand mij zo'n booster of druppellader aanbevelen? Ik wil niet nog eens in zo'n vervelende situatie terechtkomen.

Alpha

Donateur
Als je op de camping de beschikking hebt over een 230V aansluiting kun je de auto in iets meer dan 5 uur opladen met deze:

12V acculaders geen verstand van helaas.

leon-cupra

Forumguru
Ik heb onlangs deze druppellader aangeschaft. Werkt goed. CD581480-9F52-4238-B2BE-DEB48F26684F.jpeg

Maar wat ik mij wel afvraag, hoe kan in godsnaam je gewone batterij zo snel leeg zijn van amper 10min je koffer open te staan? Is dan de caravan nog aangekoppeld en verbruik je stroom in de caravan zonder dat de motor van de wagen nog draait? Dan trek je uiteraard enorm snel de batterij leeg.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Canon-Eye

Forumguru
Waarom verbaast die d/t-fout eigenlijk nog?
Van elke 10 forumberichten die ik lees, zijn er toch wel pakweg 7 of 8 die ook een of meer d/t-fouten bevatten.
De aloude regel "stam+t" voor de 2e en 3e persoon enkelvoud lijkt al jaaaaren geleden te zijn afgeschaft. ;)

ertromp

Forumguru
Die schrijfstijl van VAG/Pon/Skoda klopt geheel. Als het zorgvuldig moet gebeuren en de auto gaat dan eenvoudig en veilig opladen dan moet zo'n stekker nog gemaakt worden binnen VAG. Dit is echt nog onvoltooid tegenwoordige tijd binnen VAG om in 1x iets goed te ontwikkelen :ROFLMAO:

jongetje

Forumguru
Als de 12volt batterij leeg is kun je idd niet meer starten, maar dat staat los van de hoge spanningsaccu waarmee je elektrisch kunt rijden. Dus ik ben bang dat het laden van de hoogspanningsaccu via de laadpoort niets oplost.

Bovenaan Onderaan