Drukschakelaar airco - Welke?

Srananmang

Senior Member
Goedemiddag,

Mijn drukschakelaar van de airco is stuk.
Nu wil ik deze bestellen, maar er zijn er zoveel!
Prijzen gaan van € 15,- tot € 65,- (bron: https://www.auto-onderdelen24.nl/oen/1k0959126a )

Hoe kan ik bepalen welke goed is en welke niet?
Iemand enige ervaring hiermee...
Of maakt het niks uit en is de goedkoopste met 2jr garantie net zo goed als de duurdere.

Alvast bedankt

1K0959126A = sensor nummer
 

Antera

Donateur
Laat je het systeem dan even leeg maken? Want volgens mij kan je deze sensor zomaar niet vervangen zonder dat het systeem leeg is. Zou naar een aircoboer gaan en die het laten doen. Meteen weer opnieuw afvullen en afpersen.
 

Srananmang

Senior Member
Systeem was al leeggehaald door aircoman.
Kwam verder niks uit, je hoorde een. Beetje licht gesis. Voor 1 seconden.
 

Srananmang

Senior Member
Dus in principe direct na plaatsen van sensor systeem vullen en afpersen?
Degene die dit voor mij wilt doen kan pas in 't weekend.

Of kan ik het morgen erop zetten en in het weekend vullen?
 

Tees

Donateur
Geen probleem om er even mee te wachten hoor, er gebeurt niets met je systeem. Zekerheidshalve je airco niet aanzetten totdat ie gevuld is, al zou de pomp niet aan moeten slaan zolang ie geen druk meet. Maar better safe than sorry :jaja:

Ik zou de aircoboer ook even vragen m te vullen met fluor, dan kan je eventuele lekken in de toekomst snel zien. Een goede doet dat altijd, maar niet allemaal doen ze t, want t kost wel wat extra.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Zonder sensor staat de boel open aan de lucht lijkt me? Ik zou dan toch even die oude erop zetten totdat je de nieuwe hebt (of heel snel een nieuwe bestellen en monteren), wie weet komt er wat zand oid in je aircosysteem terecht tijdens het rijden, en dan kan je straks ook je pomp vervangen (en dat is prijzig).
 

Srananmang

Senior Member
Ok heb de oude er weer op gezet, heb de nieuwe sinds gister al binnen, maar wacht tot degene die alles gaat doen tijd heeft. Dankjewel voor de super snelle respons!!!
 

Srananmang

Senior Member
Het blijkt dat de oude niet defect was, maar doordat systeem leeg was de druksensor een foutcode afgeeft.

Laten vullen met UV? Spul, toen werkte de airco perfect met oude druksensor er nog in. Nu gaf aircoman aan wachten tot airco niet meer koud lucht geeft, dan kan jij eventuele lekkage opsporen, als koud blijf dan was kwestie van vullen en klaar.

Laten we hopen tweede geval.
 

Tees

Donateur
Goed dat ie gevuld is met UV/fluor. Dan kan jij (of de aircoboer) inderdaad eventuele lekken sneller vinden in de toekomst, met behulp van een UV lamp (al is dat bij iets grotere lekken niet eens nodig, je ziet de fluorgele kleur dan al duidelijk met t oog).
En fijn dat t simpelweg een kwestie van vullen was. Heb je iig een sensor op voorraad liggen mocht ie nog eens kapot gaan ;)
 

Srananmang

Senior Member
Aircoman gaf aan dat een grote lekkage ook ter plekke gezien kon worden met het apparaat dat hij gebruikte.

Tegenvaller... Met airco aan sjierpt V snaar en met airco uit niet, alleen met optrekken en af en toe in de 2.

V snaar was plakkerig en zou vervangen moeten worden. Klinkt dit logisch?
 

Srananmang

Senior Member
Hoe weet ik of er vloeistof overheen is geweest? Je ziet op spanrol ook ribbetjes gaf een monteur aan. Dat was ook niet goed.

Was bij een volvo dealer even achterop de plas gereden, zag de monteurs staan, heel vriendelijk even voor het afronden en weekend mij geholpen met mijn vragen.
 
Bovenaan Onderaan