Drl activeren o2 fl

Skotavia

Nieuw lid
Hallo,

Ik zal mij even kort voorstellen.
Ik ben Jeremy en ben sinds kort in het bezit van een Octavia Elegance uit 2009. Omdat wij een kleine verwachten werd het tijd om een grotere auto te nemen. Dus na een korte zoektocht hebben we er eentje gevonden.

Nu zit ik met het volgende. Mijn drl werkt niet. Ik heb fabrieks xenon dus ook automatische verlichting. Overdag brand er momenteel helemaal niks. In het maxidot menu al even gezocht bij de instellingen, maar kom nergens de optie dagrijverlichting tegen.
Heb de knippelichthendel methode al geprobeerd maar zonder succes.

Kan dit achteraf nog aangezet worden?
 

jongetje

Forumguru
Waarom rijd je dan niet gewoon altijd met je verlichting aan? (Ben van de simpele oplossingen ;) )
 

Skotavia

Nieuw lid
Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid. Maar omtrent de veiligheid en de looks wil ik toch graag de drl aanhebben. De lampjes zijn overigens niet stuk.
 

Cordoba

Forumguru
Zit er bij deze generatie nog niet ergens een schakelaar bij de zekeringkast of de relais, die omgezet kan worden om DRL aan/uit te zetten? Volgens mij moet dit in oude topics van de O2 terug te vinden zijn.
 

hemi24

Forumguru
Schakelaar zit bij de Fabia’s.

2009 Octavia’s, zeker de Elegance, is sterk afhankelijk van de kennis van de garage hoe deze uitgeleverd zijn...
 

Skotavia

Nieuw lid
Dank voor de reacties. Ik heb gezocht naar de zogenoemde knop zoals deze er is bij een Fabia, maar niet gevonden. Toen de knipperlicht methode geprobeerd, maar niks werkt.

Heb ook de fabrieksinstellingen terug gezet, maar zonder succes.

@hemi24 bedoel je dan dat de garage ook niet zomaar weet of het aan te zetten valt?

Ik denk overigens dat het ooit wel gewerkt heeft. De lampjes zien er namelijk gebruikt uit.
 

ertromp

Forumguru
Heb je überhaupt wel de versie waarbij er eigenlijk 2 lampen in de unit zitten?
In 2009 zijn NL ook O2 FL uitgeleverd zonder überhaupt DRL en eind 2009 met DRL
Je kunt in de lampunit een mistlamp zien zitten en aan de buitenkant een dagrijlamp
 

ertromp

Forumguru
@ertromp Daar heb ik tijdens de testrit al naar gekeken. Toch echt twee lampjes per unit.
Dan is het een kwestie van coderen met VCDS of VCP want dan is dat of ooit uitgezet of af fabriek nog niet aangezet. Dat was een overgangsjaar NL 2009 want in 2010 werd de O2 FL met permanent brandende DRL lampen geleverd
 

Kempes

Forumguru
Als ik in de mfd van mijn 2010 Octavia kijk dan is het :

Setup-> lights & vision -> dayl. Dri. Light

Dusdanig simpel dat het er bij jou niet aanwezig zal zijn anders had je het wel gevonden..
 

Skotavia

Nieuw lid
Dank voor alle antwoorden.

Ik zal even beginnen met het doormeten en/of vervangen van de lampjes. Dan nog even de knipperhendel methode doen.

De optie die Kempes beschrijft staat er inderdaad niet tussen.
 
Bovenaan Onderaan