Weet iemand of het mogelijk is om de gevoeligheid van ACC (bij dsg) te wijzigen binnen drive mode select ‘normaal’, óf om standaard obv gebruiksprofiel de manuele (exacte naam even kwijt) mode te gebruiken?
De sportstand rijdt iets prettiger in de stad, maar daar gaat het me niet per se om. Ik heb de indruk dat de ACC in de sportstand veel meer aansluit bij hoe ik denk dat er afgeremd moet worden. In de normale stand begint hij voor mijn gevoel veel later met remmen dan in de sportstand (terwijl ik anders zou verwachten)
Heel uitgebreid onder gelijke omstandigheden heb ik het remmen van acc niet getest, maar de keren dat ik erop gelet heb vond ik het bij de ‘actieve’ stand veel prettiger werken. Op de snelweg eenmaal achter een andere auto die ook gewoon doorrijdt werkt het beiden prima, maar juist de keren dat je het goed kunt gebruiken sta ik eerder op de rem dan de ACC.
Bijkomende vraag: je kunt de afstand van de ACC instellen. Is de gedachte daarbij dat je bij een langere afstand eerder geneigd bent achter iemand te blijven rijden? Het viel mij op dat bij een kortere tussenafstand vaker actief geremd wordt, en dat bij een langere tussenafstand vaker uitgerold wordt. Misschien volkomen logisch, maar wordt ook de mate waarin vooruitgekeken wordt beïnvloed door de keuze van afstand?! Volgens mij kun je prima uitrollen, of je nou 2 of 3 seconden afstand van iemand wil houden?
De sportstand rijdt iets prettiger in de stad, maar daar gaat het me niet per se om. Ik heb de indruk dat de ACC in de sportstand veel meer aansluit bij hoe ik denk dat er afgeremd moet worden. In de normale stand begint hij voor mijn gevoel veel later met remmen dan in de sportstand (terwijl ik anders zou verwachten)
Heel uitgebreid onder gelijke omstandigheden heb ik het remmen van acc niet getest, maar de keren dat ik erop gelet heb vond ik het bij de ‘actieve’ stand veel prettiger werken. Op de snelweg eenmaal achter een andere auto die ook gewoon doorrijdt werkt het beiden prima, maar juist de keren dat je het goed kunt gebruiken sta ik eerder op de rem dan de ACC.
Bijkomende vraag: je kunt de afstand van de ACC instellen. Is de gedachte daarbij dat je bij een langere afstand eerder geneigd bent achter iemand te blijven rijden? Het viel mij op dat bij een kortere tussenafstand vaker actief geremd wordt, en dat bij een langere tussenafstand vaker uitgerold wordt. Misschien volkomen logisch, maar wordt ook de mate waarin vooruitgekeken wordt beïnvloed door de keuze van afstand?! Volgens mij kun je prima uitrollen, of je nou 2 of 3 seconden afstand van iemand wil houden?