Driemaal is scheepsrecht: Fluiter's Fabia :)

Flierefluiter

Actief lid
Zo'n 5-6 jaar geleden heb ik kennis mogen maken met de Skoda Fabia.
Toen hard gespaard voor een 1.4 16V Creation met een erg lage KM stand die ik vervolgens met 60 á 70.000 KM heb mogen opschroeven.
10633813_752751108097658_5803214453118417015_o.jpg

De meest waanzinnige avonturen mee beleefd in binnen- en buitenland.

Helaas onverwachts moeten weg doen omdat er een bak ellende aan kwam waar je u tegen zei. Overigens rijdt deze auto blijkbaar nog steeds rond!

Tussendoor nog een oude Felicia gereden die helaas total loss is gereden door de brandweer.

Een aantal jaren later op de gok een knalwitte die meer dan 3 ton had gelopen.
51140344_2110405718998850_9086634039225352192_n.jpg

Oersterke auto die me ook prima wist te vervoeren toen ik een tijdje in Tsjechië woonde. :)

Deze auto was op een gegeven moment wel helemaal af en mag verder dienst doen in een ver land gok ik zo.

Daarna langdurig in een Ford Mondeo gereden die ik gisterenavond heb mogen inruilen op deze Skoda Fabia 2.0 Combi Elegance met alle denkbare opties erop :)
En wat een heerlijke pit heeft die motor!

photo-2021-08-23-19-14-11-2.jpg

Flierefluiter

Actief lid
Dank allen!

Weet iemand waar je deze spriet kan verkrijgen? De reguliere hebben enkel schroefdraad, maar deze heeft zo'n bolletje onderop. (Is van zo'n voet die je ook horizontaal kan leggen)

Bij onderdelenlijn kom je er ook niet veel verder mee
b8238978-59c8-4284-bf8b-472f4ce39830.jpg

Flierefluiter

Actief lid
BM Parts heeft amper iets van de Fabia 1, iig ook geen eigen pagina voor. Maar zal ze wel even vragen.
Edit: It's a no.

Buurman heeft via Koskamp een antenne besteld, maar ook die bestaat enkel uit schroefdraad. (Het standaard zeg maar) ik weet niet of je die er zo in kan draaien of dat bolletje er echt op moet zitten?

Laatst bewerkt:

EdK

Forumguru
Bolletje is er volgens mij niet meer en niet minder dan als een soort anti diefstal.
In theorie moet er een gewone spriet met een M5 of M6 draad ook inpassen en ervoor zorgen dat je weer radio ontvangst hebt.
Mits de antenne voet uiteraard geen gebreken heeft....
Als je een losse spriet koopt van een niet skoda merk dan zitten er al vaak een M5 en een M6 draadstift bijgeleverd. ( niet altijd ) dus in theorie kun je voor een 10 euro alweer een knappe antenne erop hebben staan.

In tijd dat ik de Fab 1 had met ook zo'n antenne, was de jeugd hier op een avond in de straat antennes aan het scoren geweest.
En ook die van mij was losgeschroefd maar lag gelukkig neergeklapt op het dak omdat men hem niet verder los kreeg.

Flierefluiter

Actief lid
Helaas werkt de theorie niet in praktijk. Alsnog geprobeerd met die bestelde antenne van een tientje. Schroefdraad past wel in het gat, alleen de antenne niet meer. Schroefdraad is dus veel te kort, moet echt dezelfde lengte hebben.

Flierefluiter

Actief lid
Nieuwe struggles. Bij langere tijd stilstand terwijl ie stationair loopt gaat het motor management lampje branden.
De ene keer geeft ie code P0441 de andere keer P0420.

photo_2021-09-12_21-34-25.jpg

photo_2021-09-12_21-34-25-2.jpg

Er zit 1 luchtslang heel slecht gerepareerd onder de motorkap. Garage vermoed dat dit de boosdoener is (ik ook)
Dus morgenochtend kan ik eindelijk bij de dealer terecht om die te laten vervangen (a 90 euro) en dan hopen dat het probleem is opgelost. Maar dingen gaan meestal nooit in één keer goed, dus we zullen zien haha.

.
photo_2021-08-24_12-10-23.jpg

Tees

Donateur
Dat is niet slecht gerepareerd, das een noodreparatie geweest! Ziet eruit alsof de Wegenwacht eraan te pas gekomen is, en de toenmalige eigenaar besloten heeft dat t niet nodig was om de boel te laten vervangen zoals toen gezegd is door de desbetreffende Wegenwachter...

Flierefluiter

Actief lid
Zo'n idee had ik ook al...
Inmiddels zit er een nieuwe om, loopt ook gelijk een stuk rustiger! Morgenvroeg moet ik alleen nog terugkomen voor een oliepeilstok, bleek een stukje van het pijpje gebroken te zijn (maar hoe dan) dus die moest nabesteld worden.
WhatsApp-Image-2021-09-13-at-09.47.31.md.jpg

Bovenaan Onderaan