Draagarm (rubbers) voor SII

Eltjo

Forumguru
Nee, ik rijd nog wel door zo, het is ook al 1 jaar zo. Misschien dat ik ik de zomer nog een poging waag, met VCDS en dat ik dan wel direct terugga als het niet verholpen is.
Het belangrijkste is dat de wielen wel goed staan, maar het blijft erg raar en ben nieuwsgierig hoe dat kan.
 

VAG-man

Forumguru
Bij mij ook het laatste jaar veel gekraak bij voorste draagarmen. Alleen als de buitentemperatuur onder 10 graden is.
Als ik ze ga vervangen dan wordt het van Powerflex dit zijn Polyurethaan rubbers.
Dan hoef je echt nooit meer. Ze zijn ook wat harder dan de standaard rubbers wat naar het schijnt een beter stuurgevoel geeft.
 

Eltjo

Forumguru
Bij mij eender, vooral bij lage %Rv. Kraken is een ding dat ook zot is. Met de 3B(G)'s nooit last van gehad. Ik heb begrepen dat dat zou komen omdat huidige rubbers holtes hebben die voorheen massief waren.
Kraken is één ding, andere afwijkingen is wat anders. Maar tegen mij zei een maatje dat in de auto's zat dat als de rubbers niet zijn ingescheurd, er geen rede is om ze te gaan vervangen. Kan natuurlijk zijn dat het weg/stuurgedrag strakker wordt - vast wel.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Eltjo

Forumguru
Afgelopen maand heeft dezelfde uitlijner waar ik in januari was, het stuur nu wel in de rechte stand gekregen.
Hij zag dat de wielen netjes stonden en heeft het kosteloos uitgevoerd.

Wel zei hij dat de draagarmrubbers vervangen moesten worden. Wel typisch aangezien bij een technische inspectie vorig jaar, waarbij ik speciaal vroeg om naar deze rubbers te kijken, gezegd werd dat het vervangen nog niet zinvol was.
 
Bovenaan Onderaan