Draadloze lader werkt niet op usb-c voorin, wel op usb-c achterin

Berpie74

Actief lid
Hallo,
Ik heb een vraag want kom er zelf niet uit. Ik hoop dat iemand hier het antwoord weet.
Ik heb bij Amazon een draadloze lader/houder gekocht voor montage in het ventilatierooster. Dit met de gedachte dat de telefoon zo iets wordt gekoeld bij gebruik van Spotify en Google Maps. Nu komt het rare, als ik de voeding hiervan in de usb-c poort steek die standaard voorin zit, dan gaat de lader wel aan (rand wordt blauw), maar de telefoon laadt niet op. Steek ik de voeding in de usb-c poort achterin, dan gaat de lader ook aan en laadt hij wél op. Ik heb een ander kabel geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Ook thuis doet hij het gewoon aan elke usb-c poort. Maar dus niet als hij op de usb-c poort voorin de Octavia is aangesloten. Ik snap het even niet:arghh:, zie ik iets over het hoofd?

ErwinDS

Nieuw lid
Ik had een zelfde soort probleem met mijn USB-C poort bij de binnenspiegel, die heb ik toen opgeost door het onderstaande toe te passen;

1x USB-C male naar USB-A female adapter
1x USB-A male naar USB-C male kabel

Moraal van het verhaal "not all USB-C cabeles are created equal", zoek anders ook even op Reddit daar zijn een aantal topics geweest over de USB-C poorten in Octavia's, er zijn USB-C naar USB-C kabels die wel werken maar je zult even moeten zoeken voor de juiste.

• Leuk
Waarderingen: Tees

Berpie74

Actief lid
Dank voor je reactie.
Het rare is dus dat de lader in zowel de usb-c poort voorin als achterin wel aangaat, de ring wordt blauw. Daadwerkelijk laden werkt gek genoeg alleen op de usb-c poort achterin. Maakt niet uit welke kabel er wordt gebruikt.

Rallye

Forumguru
De poort voorin is ook een datapoort; achterin is enkel stroom. Wellicht heeft het daar mee te maken?

In mijn Golf 8 werkt overigens de Apple Magsafe lader prima vanaf de data/stroompoort.

Frup

Forumguru
Doet me denken aan de bedrade verbindingen met Android Auto. Daarmee was/is ook steeds gedoe met de usb-kabels. De éne kabel deed het wel, maar de andere niet. Waardoor is me nooit duidelijk geworden. Misschien inderdaad iets met datapoort. Maar hóe dan … Heel irritant.

Bovenaan Onderaan