Draadloos opladen

Gisteren voor het eerst langer stuk gereden, waarbij het draadloos opladen van mijn telefoon (S9 plus) niet of niet volledige functioneerde.

Met gebruik van Android auto lijkt de telefoon of snel leeg te trekken, of de verbinding met het draadloos oplaadpunt lijkt steeds verbroken te worden.

Iemand anders hier ook ervaringen mee?

Aan mijn rijstijl kan het denk ik niet liggen, was voornamelijk op cruise control over de snelweg.
Dus verschuiven van de telefoon, was niet van toepassing. :)
 

Carb

Lid
Bij mijn iPhone zie ik soms ook op het scherm komen dat het opladen wordt stopgezet en meestal even later weer wordt hervat (zonder de telefoon te bewegen). Maar ligt soms aan het gebruik van een hoesje in mijn geval, want zonder hoesje gebeurt dit veel minder vaak.

Met Apple Carplay aan trek hij de batterij wel sneller leeg dan aangevuld kan worden. Maar dat zie ik niet zo als een probleem, want zonder het opladen zou de batterij nog sneller leeg zijn.

Merk wel dat de telefoon er erg warm van wordt, telefoon ging ook al 1x in de noodstand/uit omdat deze te heet was geworden.
 

JeSko

Forumguru
Merk wel dat de telefoon er erg warm van wordt, telefoon ging ook al 1x in de noodstand/uit omdat deze te heet was

Draadloos opladen zorgt zowiezo voor meer warmte dan traditioneel opladen, dit komt doordat draadloos opladen tot stand word gebracht door spoelen die energie doorgeven via een elektromagnetisch veld. Ik laad daarom nog steeds niet draadloos ( gsm kan het wel ) maar gewoon via kabel, is niet alleen sneller maar ook veel gezonder voor de batterij, elk mens dat ik ken klaagt over hun batterij die na 2 maanden al minder is, en en na 5 maanden aan gort is, mijn Samsung is 2 jaar oud en zit nog op 95% batterijcapaciteit.

Sorry @ts voor de ietwat off-topic post.
 

JeSko

Forumguru
De dag dat het niet ongezond meer is voor je batterij is draadloos opladen helemaal schitterend, maar Smartphone fabrikanten hebben er uiteraard alle baat bij dat batterijen niet lang goed blijven, ze merken nu al jaren een inzakken van de Smartphone verkoop op, want ze worden ook niet bijster veel beter meer, waardoor meer mensen hun "oude" toestellen langer behouden, maar wanneer een batterij geen dag meer mee gaat, gaan velen toch weer sneller een nieuw toestel kopen, dat ze vervolgens wederom onwetend verkrachten door de batterij draadloos te laden :)
 
Laatst bewerkt:
Ik zelf met gebruik van Apple carplay / iphone 11 pro max geen klachten over draadloos opladen in mijn octavia 4 combi. Leg hem op de antislip mat en start dan met opladen en zelfs tot vol.
 
Bovenaan Onderaan