chris2709
Senior Member
Begin dit jaar merkte ik dat mijn motor best wel vaak regenereerde, soms om de 200 km. Daarna werd het weer rustig en heb er verder geen aandacht aan geschonken. Nu heb ik de auto (bij kilometerstand 375.000) even verwend met een grote beurt en dacht ook maar eens de DPF-waarden (van het originele roetfilter) uit te lezen, jullie zien ze hieronder:
Ik heb wat moeite deze waarden (stationair gemeten) te interpreteren. Enerzijds zie ik een ash load limit van 70 gram (IDE06060), maar de ash volume staat al op 91 gram, op basis daarvan lijkt het DPF dus al dik in de overuren te zitten. Maar waarom dan nog geen lampje? Kan iemand aan de hand van deze waarden iets zeggen over de staat van mijn roetfilter?

Ik heb wat moeite deze waarden (stationair gemeten) te interpreteren. Enerzijds zie ik een ash load limit van 70 gram (IDE06060), maar de ash volume staat al op 91 gram, op basis daarvan lijkt het DPF dus al dik in de overuren te zitten. Maar waarom dan nog geen lampje? Kan iemand aan de hand van deze waarden iets zeggen over de staat van mijn roetfilter?