Downsizing van Zafira naar Greenline

Ja, het is een feit. Ik heb een Fabia Greenline besteld. Ben nog een beetje onzeker over de keus. Ja, ik wil graag wegenbelastingvrij rijden en ja ik wil ook graag zuinig rijden (Zafira 1 op 12). Maar is hij groot genoeg? Drie kinderen van 12, 13 en 15 moeten straks achterin naar Frankrijk. De proefrit ging goed al werd wel opgemerkt dat de bekerhouder in het midden moet verdwijnen (afzagen of zo?) en dat er geen vakken in de portieren achter zaten. Mede daarom electrische ramen achter genomen. Ik verwacht dat je dan de portiervakken wel krijg als ik de plaatjes zie. De dealer kon hier niets over zeggen. Oh ja ben ook al bezig met een reservewiel en heb er een gevonden, een stalen velg 6jx15 inch, ET 43 inclusief 195/55 pirelli band bij een autodemontage bedrijf voor 50 euro. Ik las dat je via de dealer de andere benodigdheden (krik, foam, moersleutel) kan bestellen voor 40 euro. Dit zou betekenen dat ik voor nog geen 100 euro klaar ben.Ik hoop dat hij wel in de reservewiel uitsparing past. Weet iemand dit?
Welnu de kleur is Brillance silver, de optie navi en bleutooth heb ik alleen niet genomen, rest wel. Levering verwacht: eind februari. Hopelijk gaat het iets sneller en kan ik zo snel mogelijk mijn ervaring met jullie delen.

hemi24

Forumguru
Welkom en gefeliciteerd met je keuze!
Hopelijk zijn je 3 kinderen niet van het formaat "reuzenpanda"... ;)

Veel (lees)plezier hier op het forum tijdens het wachten!

Bedankt voor je reactie.

De kids zijn drie meisjes pandas, formaat slank. Dus ze passen er wel in. Maar of alle vakantie spullen er in gaan? Ik heb wel een trekhaak besteld voor mijn Thule fietsendrager met 400 liter tas.

hemi24

Forumguru
In dat geval zijn hulpveren geen overbodige luxe, lijkt me!
Ander optie is een dakkoffer (huren/lenen)...

Ik heb ook een dakkoffer, maar de Thule tas is echt perfect. Zit achter de auto en merk je totaal niet tijdens het rijden. Niet qwa geluid en ook niet qwa verbruik. De tas is volgeladen met tentjes, lichtgewicht stoelen, tafel en andere campeer spullen. Gewicht afgelopen zomer gewogen op 42 kilo. Moet kunnen dacht ik zonder hulp veren.

Trucker

Actief lid
reuzenpanda welkom hier,ik heb zelf ook electrische ramen achter en er zijn geen opberg vakken in de portieren.
De bleutooth is echt een aanrader het werkt perfect en zeer makkelijk te bedienen.
Gefeliciteerd met je bestelling.

Mmmh, geen vakken in de achterportieren dus. Dit valt tegen. In de folder zie je op een plaatje duidelijk een vak in de achterportier zitten. Waarom zitten die er blijkbaar in Nederland niet op? Kan je ze los bestellen?

van_der_P

Senior Member
In de folder zie je op een plaatje duidelijk een vak in de achterportier zitten. Waarom zitten die er blijkbaar in Nederland niet op? Kan je ze los bestellen?
Daar zou je even naar moeten informeren, maar ik denk van wel, en dat zal ook niet de wereld kosten.

deusjevo

Forumguru
Gewicht afgelopen zomer gewogen op 42 kilo. Moet kunnen dacht ik zonder hulp veren.

Ik gok van niet, samen met die drie mini panda's achterin + volle kofferbak ga je (bijna gegarandeerd) de grond raken.
Hulpveren kosten je niet de kop en zorgen tevens voor een veiliger weggedrag als je auto zo zwaar beladen is.
Met mini panda's moet je uitkijken... :winkie:

Wasmachineman

Forumguru
Gewicht afgelopen zomer gewogen op 42 kilo. Moet kunnen dacht ik zonder hulp veren.
Dit is afgelopen zomer, als je ze een beetje eten geeft groeien ze vanzelf weer een beetje zodat je de volgende zomer van 2011 een fors hoger gewicht hebt. En 2012 wordt het nog heftiger. Zit er zo maar 80 kilo op de achterbank, haha!

Gerke

Forumguru
Ik gok van niet, samen met die drie mini panda's achterin + volle kofferbak ga je (bijna gegarandeerd) de grond raken.
Hulpveren kosten je niet de kop en zorgen tevens voor een veiliger weggedrag als je auto zo zwaar beladen is.
Met mini panda's moet je uitkijken... :winkie:

Vorige week met volle belading, 5 personen en aanhanger gereden, echt geen enkel probleem, alleen bij hoge drempels natuurlijk uitkijken ;)

Bovenaan Onderaan