Doei Skoda (voorlopig misschien....?) :wavecry:

deusjevo

Forumguru
:wavecry:

Vanmiddag van de leasemij gehoord dat mijn O2 economisch total-loss is na mijn aanvaring met een vangrail op 1e kerstavond.
Auto had schade aan linker zijkant, rechter voorzijde en rechter zijkant.
Getaxeerd op bijna 6000 euro schade ex BTW.... :(
Heb nu een Ford Focus TDCI die een ondertussen ex collega op 1 januari heeft ingeleverd en nu tijdelijk mijn leasebak wordt.
Prachtig ding hoor, duurste uitvoering met alles drop en dran, zitten denk ik wel 50 knopjes op stuur en dashboard... :tegek:
Weet niet hoe lang ik er mee moet doen, staat 130.000 km op en is van 2011, geen idee hoe lang het nog lopende contract is, hoor ik van de week wel denk ik.
Is nu dus ook gelijk het probleem opgelost dat ik misschien snel een andere auto uit zou moeten zoeken, dat probleem is keurig door mijn werkgever opgelost nu :deuk:

Geen idee of ik weer terug kom bij Skoda, wil als volgende wagen een wat SUV achtiger model, misschien Yeti (maar eigenlijk alweer een beetje oud model ondanks facelift), Kaskaaaai, Mazda CX5 oid.

Laters.... :wavecry::wavecry:

Fotootje geleend :pieker: van Autoweek
20bb_480.jpg

Laatst bewerkt:

jalex_h

Forumguru
:lezen:Ehh, we zijn allebei wat in de war. We bedoelen dezelfde, alleen is dat de Kia Sportage.
PS: je moet even naar de afbeelding in je handttekening kijken.

deusjevo

Forumguru
Zo, vorige week de leasecalculator van Arval gekregen en ben d'r uit. :thumbsup:
Voor in ieder geval jaar of 4 ga ik afscheid nemen van de VAG waggels:arghh:
Onder klein voorbehoud wordt het een Franse Japanner.
Nissan Kaskaai 1.6 DIG-T (163 PK :yeehaa:) in Teckna uitvoering met alles drop en dran.

image.jpg

Laatst bewerkt:

Bakkertje

Forumguru
Gefeliciteerd! Vind deze nissan aardig goed gelukt. Van de suv achting zou die ook op mijn lijstje staan. Ben wel benieuwd naar je ervaringen.

peterrapid

Forumguru
Wel we gaan je missen maar de cashcow is een mooie franse japanner maar ik had persoonlijk beetje afgewacht maar de nieuwe Skoda yeti of seat afgeleide maar in ieder geval proficiat.

jonbongoofy

Forumguru
Ik zou de CX5 doen! Geweldige auto en persoonlijk vind ik hem veeeel mooier dan een yeti. En Japans dus super betrouwbaar :dankje:Oeps zag je update over het hoofd. Maar de nieuwe Nissan ziet er ook zeer mooi uit. Maar zit er geen Renault motor in het voorin?

Cordoba

Forumguru
Persoonlijk ben ik niet van het merk Niks-an, en ook niet van de SUV's, dus het zou nooit mijn keuze zijn. In elk geval veel plezier met de Qasqai, en ik ben benieuwd wat je keuze over een jaar of vier wordt.

deusjevo

Forumguru
Wel we gaan je missen maar de cashcow is een mooie franse japanner maar ik had persoonlijk beetje afgewacht maar de nieuwe Skoda yeti of seat afgeleide maar in ieder geval proficiat.

Dat duurt te lang, september moet de tijdelijke Focus weg.
Weet nog niet hoelang de levertijd van de Kaskaai wordt, gaan half juli op vakantie dus dat wordt krappies denk ik zo maar.
Er komt ook een grote Yeti geloof ik maar dat is pas 2016, verder komt Renault nog met een cross over, de Kanjang of zoiets maar dat duurt ook te lang.

Laatst bewerkt:

deusjevo

Forumguru
Heb 9 jaar met plezier Octavia gereden dus blijf voorlopig nog wel even meelezen, heb nog geen idee of er een zelfde vergelijkbaar Kaskaaaaaai forum bestaat.
Een van de redenen dat ik wegga bij Skoda is dat ik egenlijk alle knopjes wel gezien had in de Skoda's, verder wilde ik graag een cross over en geen Station meer.
Voor hetzelfde of minder geld had ik een afgeladen Peugeot 308 (20%), Superb, Octavia 1.8 TSI DSG, CX-5 of een Yeti kunnen nemen.
Yeti is trouwens ernstig duur in de lease, verder dan een 1.4 TSI Elegance kwam ik niet.
Verandering van smaak doet eten zeggen ze toch? :jaja:

Laatst bewerkt:

LdN

Forumguru
Het is vloeken in de kerk natuurlijk maar kijk eens rond op www.qashqai-passion.nl, zijn minstens net zo bevlogen over de qashqai als hier met skoda.
Is wel een wat kleiner forum als hier maar richt zich uitsluitend op de qashqai en de juke, er is een schat van info te vinden ook over de nieuwe J11 qashqai.
Ben er zelf nog steeds lid van ondanks dat ik nu skoda rijder ben, is een leuke club mensen. Ik heb hiervoor 4 jaar in een qashqai 2.0 gereden.

CDK

Forumguru
@deusjevo, alvast gefeliciteerd! mijn overbuurman heeft z'n 2e al en is er zeer content mee, nooit iets aan of mee gehad, dat wens ik jou ook toe. en lekker af en toe eens langs blijven komen en je bevindingen posten van je kersverse Jap.

Bovenaan Onderaan