DIY car wax

HarrieSkoda

Forumguru
Ik zou m’n vingers hier niet aan branden, leuke woordspeling.

Een juiste verhouding/mengsel is cruciaal bij zoiets. Kook je te lang, te kort, oid. verpest je zoiets.
 

Cordoba

Forumguru
Behalve dat: de investering die je moet doen om een beetje bruikbare wax te krijgen, en dan nog het risico dat je mengverhoudingen niet kloppen, of dat er bijvoorbeeld vervuiling zit in één van de gebruikte ingrediënten, waardoor je bij het aanbrengen en uitbuffen van de wax de lak behoorlijk kunt krassen. Misschien leuk voor iemand die al een half chemisch laboratorium heeft thuis, en weet hoe ie aan de verschillende oliën kan komen, en ook weet wat de invloed van elk ingrediënt op de eigenschappen van de wax is.
 

kwillems

Donateur
Online zijn zat voorbeelden van recepten/mengverhoudingen te vinden. Dat hoeft het probleem niet te zijn. Wat de grondstoffen betreft: dat zijn online wel te koop. Qua apparatuur heb je verder niet veel nodig. Een magneetroerder met een ingebouwd kookplaatje is al voldoende. Zo spannend is dat allemaal niet (en als het niks wordt kun je zo'n magneetroerder altijd nog als cocktailshaker gebruiken).

De kunst lijkt me juist om al experimenterend de juiste mix van glans, standtijd, hardheid etc. te vinden.

Het triggert me wel eigenlijk; nog maar even doorlezen dus.
 

kwillems

Donateur
Inmiddels beland bij de 14-delige serie: "homebrew car wax - how to make a car wax". Erg interessant, ook als je alleen maar iets meer over de achtergrond wilt weten.

 
Bovenaan Onderaan