Diverse problemen

noah2003

Nieuw lid
Goedendag,

Ik zal mij eerst even voorstellen. Mijn naam is Maurice en woonachtig in Zuid-Holland. Sinds een maand zijn wij de eigenaar van een skoda superb uit 2005. Wat een ruimte heeft deze auto. Ideel voor de drie kinderen. Voor de aankoop (zonder garantie) heb ik in Gouda een aankoopkeuring laten doen bij de skoda dealer. Hier kwam niets bijzonders uit.

Sinds een week hebben we diverse storingen/problemen met de auto. Op basis van de reparatiekosten overweeg ik nu om de auto weer te verkopen en een andere auto te kopen. Wellicht hebben jullie een idee wat er aan de hand kan zijn op basis van onderstaande problemen.

  • Radio/Navigatie is niet uit te schakelen (handmatig & automatisch) ; nu zekering eruit
  • Indien de zekering van de radio erin zit hoor je wel de stem van de navigatie maar niet van de radio. Komt dit door de phone functie?
  • Portier rechtsachter gaat niet altijd open met centrale vergrendeling
  • Tijdens het rijden valt de spanning soms weg (alle meters inclusief tijdsklok gaan naar 0), de auto blijft wel rijden incl. stuurbekrachtiging.
  • Geeft soms een signaal dat het licht niet zou werken
Ik hoop dat iemand ideeen heeft wat er aan de hand kan zijn.
 

Import Yeti

Forumguru
(lijkt) op een storing in je kabelboom. Ik hoop van niet want das een dure grap om te vervangen.

P.s. En welkom op het forum :jaja:
 

noah2003

Nieuw lid
Dank je wel voor de snelle reactie.

Wat is jouw definitie van "dure grap"? Moet ik denken aan € 300,- of meer richting de € 1.000?
 

Spierings

Forumguru
Denk eerder het laatste, vaak zijn bij dat soort storingen de diagnose kosten behoorlijk hoog.

Van het ra portier is vermoedelijk het slot zelf
 

noah2003

Nieuw lid
Wauw.. dan is onze definitie hetzelfde. Dat is inderdaad een dure grap.

Hebben ze je daar vooraf over geinformeerd of kwam dat bedrag door de onderzoekskosten?
 

Import Yeti

Forumguru
Wauw.. dan is onze definitie hetzelfde. Dat is inderdaad een dure grap.

Hebben ze je daar vooraf over geinformeerd of kwam dat bedrag door de onderzoekskosten?
In mijn geval hebben zij mij achteraf er over de kosten geïnformeerd omdat dit een coulance geval betrof.
Was dit niet het geval geweest had het mij dus €2200,00 gekost....
 

noah2003

Nieuw lid
Dank je wel. Dat wordt thuis bespreken met de "baas" of we dit risico nemen of voor een andere auto gaan.
 

Import Yeti

Forumguru
Dank je wel. Dat wordt thuis bespreken met de "baas" of we dit risico nemen of voor een andere auto gaan.
Maar eh... Wat is het verhaal van jouw garage waar je de auto na hebt laten kijken?
Tenminste, ik neem aan dat je de auto na hebt laten kijken?
 

noah2003

Nieuw lid
Volgende week vrijdag staat er een afspraak bij rijnwoud gepland om het te onderzoeken. Ik vraag me alleen af of dit zinvol is als dit me zoveel geld kost voor onderzoekskosten.
 

Spierings

Forumguru
@Import Yeti aankoop keuring is een momentopname, ik vind dat zij niet fout zitten.

Je moet gewoon met de garage duidelijke afspraken maken over hoe verder te handelen en plan van aanpak waar ze als eerst naar kijken.. Persoonlijk zou ik liever naar een goede VAG specialist als een dealer gaan..

Bij een wagen van 11 jaar komt altijd wel iets naar voren..

Zou eerst de diagnose laten stellen van de laatste twee klachten, daar kan mogelijk de meeste diagnose tijd in zitten..

Om te beslissen of het de moeite waard is de wagen te houden of te verkopen. Zou ik er eerst naar laten kijken.. Kan ook iets simpelste zijn..
 

noah2003

Nieuw lid
Zal ik doen. Weet iemand of het gemakkelijk is om de kabelboom te traceren in de Skoda superb?dan kan ik wellicht kijken of daar beschadigde draden zitten.
 

Import Yeti

Forumguru
@Import Yeti aankoop keuring is een momentopname, ik vind dat zij niet fout zitten.

Je moet gewoon met de garage duidelijke afspraken maken over hoe verder te handelen en plan van aanpak waar ze als eerst naar kijken.. Persoonlijk zou ik liever naar een goede VAG specialist als een dealer gaan..

Bij een wagen van 11 jaar komt altijd wel iets naar voren..

Zou eerst de diagnose laten stellen van de laatste twee klachten, daar kan mogelijk de meeste diagnose tijd in zitten..

Om te beslissen of het de moeite waard is de wagen te houden of te verkopen. Zou ik er eerst naar laten kijken.. Kan ook iets simpelste zijn..
Ik bedoelde ook niet bij de aankoopkeuring, ik doelde op de onderzoekskosten....
 

Spierings

Forumguru
Kabelboom zit door heel de auto, maar een groot deel zit achter de kap onder he stuur, maar verwacht dat daar vrij weinig te zien zal zijn..
 

noah2003

Nieuw lid
Thanks. Ik zal een afspraak maken bij een vag specialist. Die heeft ook een lager uurtarief. In den haag zit Mp carworks of heeft iemand andere suggesties?
 
Bovenaan Onderaan