Diverse kleine puntjes

Goedenavond allen,

sinds vandaag rijden we een zeer mooie superb uit 2009 maar een paar zaken kom ik niet echt uit en / of zijn niet helemaal in orde. Graag jullie hulp hierbij

- deze auto heeft een parrot ck1300, klopt het dat de Columbus geen standaard BT module er in verwerkt heeft zitten?

- de CH en FH krijg ik niet werkend, zijn wel aangefinkt in het menu, doe ik hier iets fout?

- de DRL staat ingeschakeld maar ik zie enkel de Xenon branden.... zijn dit ook de DRL, tevens heb ik het idee dat de Xenon altijd brandt.... kan dit kloppen? Sorry maar ik reed altijd wat oudere auto’s

- de buitentemperatuur geeft een te hoge waarde aan (ca. +5 graden) is de sensor aan het overlijden?

- van mijn tijd met Franse auto’s weet ik dat het mogelijk is om via Lexia (VCDS bij VAG dacht ik) het eea te kunnen wijzigen qua instellingen die dieper zitten. Kan dat bij deze ook?

- kan er iemand op basis van VIN de complete uitvoering achterhalen?

Ik hoor graag van jullie...

alvast bedankt!

groetjes

Xander
 

EdK

Forumguru
Dan is Den Haag ( rainesh ) het dichts bij voor je..
Kan zeker één en ander controleren / aanpassen en de Navi unit updaten ( firmware ) indien nodig
 

hemi24

Forumguru
Voor een 2009 model zou de af fabriek BT module onder de bijrijdersstoel (op de vloer) gemonteerd moeten zitten, dat is dus vrij snel te checken of die aanwezig is of niet.

149914.jpg.2e8e31259c36a48d41bc2a23d47a0c0f.jpg



Dagrijverlichting zou via de lampen in de units van de mistlampen moeten gaan, onder in de bumper, tenminste als je de units hebt met dubbele lampen in de units van de mistlampen. Vroege exemplaren hadden hier maar een lamp in zitten, dan gaat het dus niet. Even kijken wat er in de bumper zit dus.

Aangezien bij jou de xenon lampen altijd branden heb ik het idee dat bij jou de optie Scandinavian Running Lights is aangezet, wat inhoud dat je dimlicht aan gaat zodra je de auto start.
 

Cordoba

Forumguru
De complete uitvoering kun je zelf achterhalen via de optiesticker: voor in de handleiding én in de kofferbak onder de mat naast het reservewiel zit een sticker met alle gegevens van de auto: model, uitvoering, motorcode, kleurcode en alle opties die af-fabriek zijn gemonteerd. Die opties zijn allemaal via korte codes van 3 tekens weergegeven, en die opties kun je nazoeken op speciale sites. Soms is dat even puzzelen, want zeker als een sticker wat ouder is, is bijvoorbeeld het verschil tussen een "0" en een "O" of tussen een "B" en een "8" niet altijd even goed zichtbaar.

Ik heb foto's van mijn optiesticker van mijn Fabia I hier op het forum geplaatst (als voorbeeld) maar kan de foto's niet terugvinden.:(

Edit: SAM_0596.jpg
 

hemi24

Forumguru
Ik begrijp uit het voorsteltopic dat het hier om een S2 gaat die oorspronkelijk in Spanje geleverd is?
Mag niks uitmaken v.w.b. de sticker met de wagengegevens trouwens...
 

brepus13

Forumguru
Aangezien bij jou de xenon lampen altijd branden heb ik het idee dat bij jou de optie Scandinavian Running Lights is aangezet, wat inhoud dat je dimlicht aan gaat zodra je de auto start.

De optie scandinavian lights heeft betrekking op het mee branden van de achterlichten icm DRL. Het doet normaal gesproken niks met de dimlichten.
 
Goedemorgen,

Bedankt voor alle antwoorden, ik ga vandaag eens rustig er naar kijken....

hoe zit het met coming en leaving home verlichting dan?

en de temperatuursensor? Gaan die vaak kapot?
 

eriktv

Forumguru
CH/LH: als de optie aan staat in je Maxidot moet je alleen nog zorgen dat je verlichting op de stand AUTO staat (en dat het donker is :D)

Verhaal van de temperatuursensor klinkt me niet bekend in de oren
 
Ik heb ze aangezet idd. Maar volgens mij deden ze het niet gisteravond. Zal straks nog wel even rustig kijken.... even de sensor afdekken ;)

Nog 1 ander vraagje.... kan je die wiswasinstallatie van de koplampen uitschakelen? Of kan dat enkel via het VCDS menu? Als zuinige Hollander vind ik het een beetje zonde van m’n ruitensproeiervloeistof. En daarnaast is het ook niet heel erg goed voor het milieu
 

brepus13

Forumguru
Je kunt de koplampsproeiers software matig uitschakelen. Voor nood kun je ook de zekering eruit halen. Als ik het me goed herinner had de S2 een aparte zekering hiervoor.
 

eriktv

Forumguru
Was dit niet APK-afkeur? Dan moet je ze telkens uit en weer aan (laten) zetten voor APK. Ik sproei als de situatie het toelaat vooral vóórdat ik de koplampen aanheb, dan gaan die sproeiers niet mee.
 

brepus13

Forumguru
Was dit niet APK-afkeur? Dan moet je ze telkens uit en weer aan (laten) zetten voor APK. Ik sproei als de situatie het toelaat vooral vóórdat ik de koplampen aanheb, dan gaan die sproeiers niet mee.

Ja, een wettelijke eis maar in de praktijk komen mijn auto’s al meerdere jaren door de apk zonder werkende koplampsproeiers. Ik zou het er dus niet perse voor laten. En mocht je zelf vcds of obd11 hebben kun je het met een paar klikken aan of uit zetten. (Of de zekering terug plaatsen )

edit: of inmiddels al geen wettelijke eis meer zoas Peter aangeeft
 

mwhite

Forumguru
bij mijn s2 werkten de koplampsproeiers alleen als de verlichting aanstond.
gebruik het niet zoveel ook voor de ruiten niet.
maakt van die vieze strepen over de wagen...
 
Bovenaan Onderaan