Diverse foutmeldingen (en die verdwijnen ook weer)

Arnoooo

Nieuw lid
Sinds een paar dagen; heeft mijn Karoq Sportline uit december 23 met km stand 145512, diverse sensoren die uitschakelen en weer inschakelen.
- hoge buitentemperatuur, 76° met als gevolg dat de ventilator aangaat om interieur te koelen
- lane assist valt uit
- front assist valt uit
- bandenspanning sensor geeft fout
- verkeersborden herkenning valt uit
- camera achteruit rijden werkt dan ook niet meer

Snelheden zijn divers, vooruit en achteruit, DSG kan staan in standaard D maar ook S stand geeft zelfde storing.

Na paar seconden reset het zichzelf en even later gaat het weer van voor af aan.
ANWB is er bij geweest, kan geen foutmelding zien behalve hoge buiten temperatuur.

Wat kan dit zijn?

Captain Hook

Forumguru
Je hebt je auto pas sinds eind 2023 en je hebt nu al 145kkm er mee gereden?
Wow! :shocked:

Je storingen lijken nogal random. Ergens een slechte verbinding o.i.d?

Captain Hook

Forumguru
Maar je auto is toch nog onder garantie?
Dan zou ik niet de ANWB inschakelen voor diagnose (tenzij je langs de weg stilvalt), maar contact opnemen met de garage waar je je auto gekocht hebt!

Tees

Donateur
Tis dus een leaseauto?
Het kunnen 2 losse dingen zijn, bijv buitentemperatuursensor en een wielsensor, maar t kan ook een centraler probleem zijn rondom de BCM. Een slecht contact oid

Captain Hook

Forumguru
Nogmaals, als je zoveel rijdt met je auto, dan kom je naar verhouding toch ook heel vaak bij je garage voor regulier onderhoud?
Kwestie van een afspraak maken om te laten uitlezen c.q. storing zoeken.
Zeker als het een leaseauto betreft.

Arnoooo

Nieuw lid
Zit terug te berekenen, met regen probleem, gisteren na wasstraat een probleem.
Rest van de dag 2as het gisteren droog, geen probleem meer.

Arnoooo

Nieuw lid
Nogmaals, als je zoveel rijdt met je auto, dan kom je naar verhouding toch ook heel vaak bij je garage voor regulier onderhoud?
Kwestie van een afspraak maken om te laten uitlezen c.q. storing zoeken.
Zeker als het een leaseauto betreft.
Klopt, maar als men aangeeft dat men het niet kan vinden, probeer ik zelf ook verder te denken.
Band met dealer is goed, maar als je uitleest en er is geen storing, en ook meldingcenter in auto geeft geen storing verder aan, blijft het lastig vinden.

Captain Hook

Forumguru
Als de wasstraat het probleem triggert, dan kun je het wellicht wel reproduceren door de tuinslang er op te zetten?
En voor de slimmeriken onder ons: dan bedoel ik tuinslang uitrollen en water over de auto sproeien. ;)

Captain Hook

Forumguru
Maar heb je de accuspanning ook gemeten?

Met een simpele multimeter kun je in ieder geval de spanning controleren. Zowel als de auto uit staat, tijdens het starten en als de motor stationair draait. Gewoon om te zien of de spanning enigszins constant blijft.
Check ook op de, voor de hand liggende plekken, of je geen nattigheid ziet/voelt. B.v. in de zekeringkasten. Zowel die in het interieur, als die onder de motorkap.

Bovenaan Onderaan