Hetzer
Forumguru
Na de succesvolle start tijdens de Rally van Monte Carlo maakt het Volkswagen Motorsport Team zich met de Fabia S2000 Evo-3 op voor de volgende uitdaging. Deze keer vind de wedstrijd plaats in het koude Zweden onder barre winterse omstandigheden. Tijdens de Rally van Monte Carlo werd fabriekscoureur Sebastien Ogier nog vergezeld van Nederlands rallytalent Kevin Abbring, in Zweden zal de Noor Andreas Mikkelsen zijn teamgenoot zijn.

Volkswagen Motorsport Directeur Kris Nissen: “Zweden is een speciale rally. Het is de enige wedstrijd welke wordt verreden onder deze barre en lastige omstandigheden, het is daarom erg van belang hier veel ervaring op toen, zeker als voorbereiding voor onze WRC deelname met de Polo R WRC.”
24 proeven over 349 kilometer op snelheid staan te wachten op de rijders. Alle andere wedstrijden worden verreden op asfalt of gravel en dat maakt juist deze wedstrijd, de Rally van Zweden vind volledig plaats onder winterse omstandigheden, tot één van de meest speciale wedstrijden van de kalender.
Ogier: “Ik vind de Rally van Zweden geweldig! Juist het speciale karakter en de lastige omstandigheden maakt het erg van belang om te finishen tijdens deze wedstrijd om zo het team de mogelijkheid te geven uitgebreid te kunnen testen.De Scandinavische rijders zijn tijdens de Rally van Zweden in het voordeel, dat hebben de resultaten van de afgelopen jaren wel aangetoond, maar we zijn goed voorbereid.”
Mikkelsen: “De Rally van Zweden is haast een thuiswedstrijd voor me, zeker aangezien een deel van de wedstrijd door Noorwegen leidt. Ik hoop dat veel fans langs het parcours zullen staan om me aan te moedigen. Dankzij mijn overwinning in de seizoensopener van het Noors Rallykampioenschap ben ik perfect voorbereid. Om in hetzelfde team te kunnen rijden als één van de snelste rallyrijders van dit moment is natuurlijk geweldig. Ik heb er echt zin in en hoop veel van hem te kunnen leren.”
rallystart.nl