Distributiesnaar vervangen SDI (code ASY) mei 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ted

Forumguru
Beste leden,
In mijn onderhoudsboekje wordt aangeven dat de distributiesnaar en spanrol om de 120 DKm vervangen moet worden. Daarintegen staat de ASY na 2003 in de tabellen van VW te boek voor 150DKm en dan zonder spanner. Mijn uitgave datum van mijn boekje is van 2002.Wellicht zit daar het probleem. In dit forum las ik ook dat hij om de 150 DKm verwisselt dient te worden.

Wie brengt helderheid!

Groeten Ted.
 

Joeri

Actief lid
Fabia SDI vervang je best om de 90.000 km alternatorriem, distributieriem én spanrol. Je kan gaan tot het maximum wat Škoda je voorschrijft, maar als er iets van die onderdelen moest breken of overgaan, dan ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar jammer genoeg!

Wat zegt je dealer?
 

Ted

Forumguru
Re: Distributiesnaar vervangen SDI (code ASY) mei

Ik onderhoud mijn auto altijd zelf volgens de voorschriften en om een persoonlijke mening van de dealer zit ik niet verlegen. Op deze forum hoorde ik al iemand zeggen (Michael) dat 150 dkm voor de ASY stond. Alleen had hij een Fabia van 2005 en die van mij is van mei 2003, Het onderhoudsboekje stamt uit 2002 en die schrijft 120 dkm voor. In een VW tabel staat de ASY van 2003 op 150 dkm. Daarnaast wordt ook gesproken over een verbeterde riem. Vandaar nu mij vraag in dit forum.

Groeten Ted.
 
Re: Distributiesnaar vervangen SDI (code ASY) mei

Ik ben nu in een discussie met de dealer verwikkeld met mijn TDI uit 2005. De dealer heeft bij 90.000 de riem vervangen terwijl er toch echt 120.000 voor staat. De auto zit nog in de garantie en als de riem voor de 120.000 zou breken dan is het nog altijd een probleem wat de dealer moet oplossen. De fabrikant geeft 120.000km op, je laat al het onderhoud bij de dealer uitvoeren. Dan is het echt een probleem van de leverancier als de riem voortijdig breekt.
 

Ted

Forumguru
Re: Distributiesnaar vervangen SDI (code ASY) mei

Welk type motor heb je? Van VAG heb ik namelijk een lijst waarin de kilometerstanden van de distributiesnaar vermeld staan.
Overigens mag de dealer nooit op eigen houtje vervroegd de snaar verwisselen. Mijn advies is dan ook om deze niet te betalen.

Groeten Ted Kroon.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan