Display uitval

chelmi

Nieuw lid
Goedemiddag..

ik ben al een tijd met de garage bezig het probleem te vinden voor het uitvallen van mijn display (geen maxidot) onder het rijden valt het display weg zie alleen de groenige achterkant en verlichting. zodra ik het contact uit doe en weer aan is het display weer terug. nu heb ik al bijna 2 weken de radio (Grundig CL2300) en carkit los liggen omdat ze denken dat dit in de radio zit. (motor managment die als je harder rijdt de radio harder zet, dit zit niet in de radio maar het systeem doet het wel). nu de Radio eruit is lijkt het alsof de auto stagioneer veel beter loopt en het display veel meer stroom krijgt (cijfers zijn duidelijker, net alsof je een nieuwe batterij in je quads horloge gedaan hebt). ziijn er mensen die dit probleem ook hebben of gehad hebben..
 

Br3cht

Actief lid
heb je die radio zelf geïnstalleerd?
zoja, waar heb je de voeding genomen?


misschien is er gewoon iets aan het stuurapparaat van de motor
(als ik het ander topic van u bekijk, ligt het precies allemaal aan de motor)
 

Ronnie

Forumguru
Je zou eens kunnen proberen de wit/lila draad ( pin 1 zwarte iso stekker, galasignaal) los te koppelen, het is goed mogelijk dat er vanuit de (aftermarket) Radio een spanning op word gezet omdat het aansluitschema misschien niet klopt.
Hierdoor krijgt de computer achter de instrumenten een "valse spanning" en raakt ontregelt.
Of koppel de gehele radio eens los en kijk wat er dan gebeurt.
 
Bovenaan Onderaan