Display instrumentenpaneel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zodra ik rijd met zonnebril :cool: op is het display van het instrumentenpaneel zeer slecht leesbaar. Ervaren jullie dit ook?
Heb al gezocht in het instructieboekje of ik hier het zwart wat zwarter kan maken. Niet gevonden.
Het display van m'n Funky radio is prima af te lezen (de kleine letters ook).
 

pvaken

Lid
Heb je soms een gepolariseerde zonnebril ?
Kan soms voorkomen dat je (LCD) displays dan slecht kan lezen.
Bij mijn digitale camera in portrait mode, is het scherm dan helemaal zwart zelfs.
 

Cordoba

Forumguru
Mijn reactie was ook direct: 'gepolariseerde zonnebril' Probeer voor grap eens als je de bril een kwart slag draait (dus de glazen niet naast, maar boven elkaar), of je het display dan wel af kunt lezen (en het display van de radio niet)
 
Even alle gekheid op een stokje... Zonder zonnebril vind ik de letters al niet echt super duidelijk, maar met maakt het echt lastig. Zeker met het heerlijke weer.
De 'zwarte' letters zijn wat mij betreft gewoon te licht.

En voor wat betreft gepolariseerde glazen: neen. De genoemde test door de zonnebril en kwartslag te draaien veranderde niks.
Nu, op dit tijdstip zie ik de groene achtergrondverlichting een stuk beter en wordt het verschil duidelijker tussen letter en achtergrond. Overdag met vol licht buiten is het verschil te minimaal....
 

bert44

Senior Member
Mijn reactie was ook direct: 'gepolariseerde zonnebril' Probeer voor grap eens als je de bril een kwart slag draait (dus de glazen niet naast, maar boven elkaar), of je het display dan wel af kunt lezen (en het display van de radio niet)
Wedden dat dit bij Stevie Wonder ook niet gaat werken :tongue:
 

Fabia

† In Memoriam
Met mijn zonnebril op kan ik de scanner van mijn werk niet lezen. Ik zit soms als een oude vent met mijn zonnebril omhoog om het display van mijn scanner te kunnen lezen.
 
Om even wat aanvulling te geven:

Het lijkt wel of het contract van het display varieert. Afhankelijk van de hoeveelheid licht is het feller/scherper. Rijd ik namelijk tussen bomen dan is het goed/beter leesbaar, rijd ik een stukje later door een open gebied (tussen boeren landerijen) dan is het slecht zichtbaar. Zeker met het huidige weer waarbij het best wel fel is buiten, zet je snel je zonnebril op en het contract dus slecht is... dan is mijn display slecht leesbaar.
En voor wat betreft mijn zonnebril: nee, niet gepolariseerd. Gewoon een zonnebril op sterkte van RoadView van Pearle.
 

Phaedros

Nieuw lid
Het klopt dat dat kleine groene schermpje bij fel daglicht matig afleesbaar is. Het contrast had overdag wel iets beter gekund. Ik zal er eens op gaan letten of dat het daadwerkelijk varieert, of dat het zo lijkt vanwege (minder) sterk omgevingslicht. De verlichting van de andere meters varieert wel, dus het is goed mogelijk dat dit schermpje daarin gewoon meegaat. Tot nu toe heb ik er echter geen problemen mee, maar ik heb dan ook nooit een zonnebril op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan