Dimmende binnenspiegel "manipuleren"

Dixon

Actief lid
Dag allen,

Wanneer ik met de caravan rijdt, werkt de dimmende spiegel niet.
En ik heb van die fijne dimmende buitenspiegels.

Nu reed ik vanmiddag met me kleine man naar huis en hij wilde graag zijn knuffel bij de spiegel hebben.
En werden alle spiegels automatisch geblindeerd.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe kan ik dit (zonder de knuffels van mijn zoon) zelf "manipuleren"
 

hemi24

Forumguru
Vinger op de sensor aan de raamkant en met een lampje schijnen op de sensor aan de spiegelkant, geeft de grootste dimming...
 

Dixon

Actief lid
Dat zou wel verklaren waarom deze overdag dus werkte, achterzijde sensor werd geblindeerd door de knuffel en het licht van overdag is te fel dus werd deze geblindeerd.

Anders dan met een lampje lijkt me 's avonds niet mogelijk?
 

Dixon

Actief lid
Binnenverlichting aan; lekker knullig...

Kan niet volgende de handleiding (RTFM :D ), en dat wil ik overigens niet in het donker bloedirritant.

De dimfunctie » afb. 60 -  wordt na de motorstart automatisch aangestuurd.
Bij het inschakelen van de binnenverlichting of bij het inschakelen van de achteruitversnelling
schakelt de spiegel terug naar de basisstand (niet gedimd).

Maar last van verblinding met caravan?!?

Wel in de buitenspiegels!
 

hemi24

Forumguru
Dan zit er niks anders op dan een bredere caravan aan te schaffen, of je maakt jezelf onstervelijk door niet 's nachts met de sleurhut te gaan jakkeren...
 

hemi24

Forumguru
Even serieus, als achteropkomend verkeer je begint te irriteren, is dat meestal wel één van de eerste tekenen dat je lichaam om slaap gaat vragen, dus weet wat je doet...

Beroepschauffeurs rijden overwegend ook overdag; dat zal wel een goede reden hebben, en je wilt natuurlijk ook niet door een andere slaaprijder worden aangereden!
 

Dixon

Actief lid
Helemaal mee eens, ik ben ook graag een persoon die goed uitgerust op pad gaat. Voldoende slapen en als de reis te vermoeiend is hier even iets aan doen.

Het is niet zo zeer dat ik me irriteer aan achteropkomend verkeer, ik ben gewoon verwend met die fijne dimmende buitenspiegels.
 

Rallye

Forumguru
Ik begreep eerst net helemaal wat er nu aan de hand was, maar ik begrijp dat de sensor van de binnenspiegel ook het dimmen van de buitenspiegels aanstuurt: als er door de aangekoppelde caravan geen licht van achteropkomende auto’s op de sensor valt, dimmen dus ook de buitenspeigels niet? Simply clever?
 
Bovenaan Onderaan