Dimlichten vervangen

@trafficleader
"Alleen het installeren in de GL 1.2 TDI is zeer problematisch maar daar heb ik al een draadje voor geopend en wacht nog op antwoord van de dealer."

Dit is te krankzinnig voor woorden!
Als een van mijn lichten (dimlicht bvb) het niet doet, en ik wordt aangehouden door de politie, kan je meestal wel "wegkomen" met info dat het net gebeurd is, ..... maar je moet dan wel ter plekke je lamp verwisselen. Zij vragen meestal fijntjes: "u heeft toch wel een reserve lampensetje in de auto"....(verplicht).
Leuk als je dan onderweg moet staan te klooien om een lampje te vervangen.
Maar wellicht gaat het hier niet om het dim/grootlicht, maar om de koplamp-unit daaronder.
 

FredV

Banned
Dat gaat dus mooi niet ter plekke lamp wisselen.
En gelukkig (of beter helaas) is dat niet alleen bij Skoda het geval.
Consumentenorganisaties hebben dit ook al eens aangeroerd. Maar de oplossing ligt in t ontwerp helaas.
 
Fred, het is nog lang geen 1 april, meen je dit nu echt??
Ik vervang nu een dimlicht binnen 1 minuut en dan heb ik nog een boekje nodig om te kijken hoe de motorkap open moet. :ahum:

[MODERATORBREAK]Gaarne niet de gehele voorgaande post te quoten. Dit is ons inziens onnodig. Volstaan kan worden met een direct antwoord. Als het een grote tekst is, volstaat het quoten van dat gedeelte waar het antwoord over gaat. Om een persoon te quoten kun je ook bijvoorbeeld als volgt verwijzen: @'username'. Bedankt voor je begrip.[/MODERATORBREAK]
 

peperskoda

Forumguru
@SGL49: Als je nu nog een boekje nodig hebt om de motorkap te openen, dan ga je het niet voor elkaar krijgen om de lampen van een GL te verwisselen. Een ervaren monteur is bij mijn voertuig 20 minuten bezig geweest om de lampen te vervangen. Het wisselen op zich is het probleem niet, maar wel om de plek te bereiken waar je aan het werk moet om te kunnen wisselen.
 

Noord26

Forumguru
Ik vervang nu een dimlicht binnen 1 minuut en dan heb ik nog een boekje nodig om te kijken hoe de motorkap open moet.

De Greenline zit behoorlijk vol gepropt onder de kap. Bij een TSI is het vervangen dan kinderspel. Afgelopen weekeinde Xenon in de Greenline gezet. Dat is pas puzzelen met lampen wisselen..

Wisselen van een lamp bij de Greenline in 1 minuut is onmogelijk.

:mad:
 
Zoals al eerder aangegeven, ik kan met mijn handen niet bij de lamp van het dimlicht komen en ook nog duwen en draaien.
Nou heb ik niet de kleinste handen en heb de rechterzijde daarom door mijn buurman laten doen en ook hij had er echt veel problemen mee.
Alleen door de koplamp een beetje los te draaien kreeg ik 1 cm meer speling, daardoor lukte het hem om de lamp te verwisselen.
Ik wacht wel op antwoord van de dealer wat te doen, vooralsnog een van de weinige optie's is of mijn buurman of naar de dealer.
 
Bovenaan Onderaan