Daar zal iemand met VCDS of VAG-Can Pro aan te pas moeten komen, denk ik.
Op zichzelf is het wel een veilige instelling bij een auto die - vermoedelijk - nog niet is voorzien van dagrijverlichting. Het garandeert namelijk je zichtbaarheid onder alle omstandigheden zonder het risico dat je je verlichting te laat inschakelt of zelfs vergeet.
Zelf rij ik al sinds de jaren '70 ook overdag (ongeacht de weersomstandigheden) met minstens dimlicht aan. Dit naar aanleiding van een indertijd in de Autokampioen gepubliceerd artikel over het overdag voeren van verlichting in Zweden. Het leger aldaar was ermee begonnen en het had geresulteerd in bewezen lagere ongevalscijfers.
Bijkomend effect leek (naar mijn ervaring) te zijn dat de accu er langer door schijnt mee te gaan, mogelijk omdat de door de dynamo geproduceerde stroom ook daadwerkelijk wordt verbruikt. Ik weet niet of dat bij de huidige stand van de auto-elektronica nu ook nog verschil maakt, maar feit is wel dat ik bij geen enkele van de auto's - gebruikte of nieuwe - die ik sinds die tijd heb gehad ooit nog een accuprobleem heb ervaren.