Dimlicht: Xenon of LED

Rob

Forumguru
Voor vervanging van de halogeen dimlichten ben ik zowel LED als Xenon aan het overwegen.

Iemand al ervaring met LED dimlichten?

LED: H7 Canbus 5700k, Input voltage: 8 ~ 18V, Output power: 30W, Lichtopbrengst per lamp: 2400 Lm
incl. ballasten en bekabeling.

Voor xenon gaat voorkeur uit naar max. 6000k.

Lees op het www verschillende berichten over LED dimlicht. Officiële (Duitse) tests zijn overwegend positief maar dan betreft het altijd OEM. Niet de aftermarket LED's.
Voors en tegens LED vs Xenon?
 

Noord26

Forumguru
Alleen al voor de specs zou ik geen LED nemen.

Je wilt lichtopbrengst, dus zoveel mogelijk lumen. Een normale Xenon doet 3200lumen. Er zijn lampjes die 3500lumen doen. Dat is dus aanzienlijk meer als de 2400lumen van een LED.
 

Rob

Forumguru
Dimlicht in de Full-led Seat Leon ook 2400lumen?
Als dat zo is kies je dus vooral voor de looks voor led
 

Noord26

Forumguru
Af-fabriek LED is een heel andere constructie als dat je ze in je koplamp bestemd voor halogeen zet natuurlijk. Bekijk het systeem maar eens hoe die koplamp er uit ziet.

Hoeveel een Seat met LED qua lumen doet weet ik niet, maar je geeft zelf op te willen kiezen 2400lumen LED of Xenon, terwijl Xenon altijd minimaal 3200lumen geeft.

Elke LED heeft een andere lichtopbrengst. Denk dat je suggereert nu dat elke LED dezelfde opbrengst heeft als hij in een (auto)koplamp gaat. Die dingen staat los van elkaar. Niet elke (spaar)lamp geeft dezelfde hoeveelheid licht,dat geldt voor elke lichtbron.
 

Rob

Forumguru
Leek he.. :shutup:
Ik lette tot nu toe nog niet op het aantal lumen, betekenis was me niet bekend. Nu wel.

Ik ga ook het draadje van @Joske goed volgen om kennis over Xenon op te doen.
 

Rob

Forumguru
@Noord26 Ik ga me maar focussen op xenon. Led lijkt me teveel een uitprobeer project te worden. Ben ik niet zo voor. Xenon lijkt me beter verkrijgbaar en voorlopig verder doorontwikkeld dan led.
Ben je bekend met Einzelmann en zou onderstaande set een goede koop zijn? Wil niet teveel om persoonlijk advies vragen, maar leek als ik ben.... :dankje:
http://www.navaudio.nl/products/Ein...e-set-xenon--Top-kwaliteit--(met-canbus).html

Of deze:
https://www.xenonlamp.nl/xenonlamp-nl-slim-canbus-xenon

En maakt het uberhaupt uit welke set je monteert? Ik bedoel, De set kan achteraf nog voorzien worden van een betere lamp.. *leekmodus wagenwijd open*
 
Laatst bewerkt:

Noord26

Forumguru
Ik zie dat die set alleen in 6, 8 of 10K verkrijgbaar is. Niet mijn voorkeur. Liefste tussen 4100 en 5000K voor optimale lichtopbrengst en lichtkleur.
 
Bovenaan Onderaan