Dimlicht rechts vervangen bij fabia type 2 diesel uitvoering.

Willywortel

Nieuw lid
Hoe in vredesnaam vervang je de h7 lamp bij een fabia diesel aan de rechterkant? Ik krijg met moeite de rubberdop er af maar heb totaal geen ruimte om de lampfitting los te krijgen , moet ok soms de behuizing van het diesel filter los draaien?
 

Willywortel

Nieuw lid
Zeer simpel rubberdop eraf fitting lingsomdraaien en lamp wisselen en in omgekeerde volgorde weer monteren.
Maar je krijgt er nergens 2 Finkers er tussen door en heb dan niet meer de mogelijk om te draaien omdat je hele hand klem komt te zitten, ik zie zelf geen andere mogelijkheid om de 3 bouten van het brandstoffilterhuis los te draaien en op zij te duwen om ruimte te maken.
 

Willywortel

Nieuw lid
Ja dat is ge gemakkelijkste weg maar als je onderweg bent moet je ook zelf een lamp kunnen wisselen. Nu herik wel de mogelijkheid om de breedstralers er bij aan te doen, maar een verkeerde diender en je hebt een hele dure lamp.
 

Willywortel

Nieuw lid
Er zijn natuurlijk ook wel filmpjes op YouTube maar daarbij pakken ze altijd die van de benzine versie daar zit geen filter in de weg.
 

Cordoba

Forumguru
Ik weet niet of je een telefoontang hebt, anders kun je proberen of het daarmee lukt.
knipex-2625-telefoontang-4162901.webp
 

Willywortel

Nieuw lid
Dan mag je wel een tang van 30 cm lang hebben. Ik heb een lange onthaaktang zelfs daar kan ik er niet mee bij. Mischien zelf wat fabrieken.
 

Niels83

Forumguru
Nu zelfde gedoe, heb hem er uit met de water pomp tang. Maar krijg de lamp met geen mogelijkheid uit de fitting. Door da lt de olie filter zo dicht bij de lamp zit, is het mijn klauwen haast onmogelijk om de fitting en lamp vast te houden. De draadjes zijn te kort, dus gedoe. Morgen vroeg 250km rijden, dat zal dus maar even met de citigo moeten.
 
Bij mij hetzelfde probleem. Eruit halen lukte nog net, lampje vervangen ging ook nog, maar terugzetten met geen mogelijkheid door die idiote banjonet-sluiting. Je kunt gewoon geen kracht zetten. Uiteindelijk met behulp van een waterpomptang kon ik hem erin krijgen. Ik twijfelde echter of die goed vastzat. Dus uiteindelijk maar even langs de dealer gereden om het te laten controleren. Hij bleek gelukkig goed te zitten.
De tip van de monteur (voor de volgende keer): in de wielkast van de voorwielen zit een afdekplaatje dat je weg kunt halen. Daar kun je met je hand doorheen. En dan zou je er beter bij moeten kunnen. Ik heb het nog even getest. Klopt! Gaat een stuk beter. Ook aan de linkerkant.
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Toch raar dat ze dit bij de O2FL heel netjes gedaan hebben door de koplampunit makkelijk verwijderbaar te maken, terwijl ze voor de generatiegenoot F2 t zo moeilijk hebben gemaakt...
 
Als ik niet zelf de verlichting kan vervangen zou dat voor mij een reden zijn om zo'n auto niet te kopen. Hiervoor had ik een Mondeo. Kon de koplampunit ook eenvoudig verwijderd worden. Maar tegenwoordig zijn er auto's die zo ongeveer volledig uitelkaar gehaald moeten worden om een lullig lampje te vervangen. Zou (wettelijk) verboden moeten worden.
 

Kevermotor

Nieuw lid
De H7 gloeilamp aan de rechterzijde vervangen is inderdaad niet eenvoudig omdat het dieselfilter in de weg zit. Ik heb het filter en de filtersteun beide weg moeten halen om er fatsoenlijk bij te kunnen. Overigens als de gloeilamp aan de rechterzijde stuk is, zal die aan de linkerzijde binnenkort ook stuk gaan. Aan de linkerkant zit de grote start-stop accu in de weg. Daar heb ik de onderste accu bevestiging losgehaald en de accu iets verplaatst waardoor ik er met de hand net tussen kon komen. Het houdt dus allemaal qua (werk)ruimte niet over !
 
Bovenaan Onderaan