Beste heren en dames,
Ik ben weg van teruggeweest, inmiddels wat jaren erbij gekregen en we gaan het ouderlijk huis uit.
Maar, om gelijk open kaart te spelen: ergens moeten er consessies gemaak worden met de uitgaven, mijn grootste kostenpost op het moment is mijn Volvo V40 uit 2015.
Super auto, maar het geld schrijft wel erg hard af op deze manier.
Ik ben werkzaam als autoinkoper bij een autogroothandel op de Veluwe. Wij krijgen altijd leuke auto's binnen, maar nu hebben wij een snoepje binnen gekregen: Skoda Fabia Combi Elegance uit 2010 met de, voor Nederlandse begrippen, zeldzame 1.6 TDI motor. Rijk uitgerust met o.a. lederen stuurwiel, climate control en privacy glass. Auto is van A-tot-Z bij de dealer geweest en ziet er nog erg netjes uit na 179.500km.
Maar, ik ben alleen en heb geen gezin. Nu heb ik altijd gezegd dat ik alleen een station ga rijden als dit echt noodzaak is. 8/10 gevallen zal ik die extra liters niet aanspreken.
Of, zou ik gaan voor een minder vlotte Skoda Fabia Hatchback 1.2 TDI die bij onze collega's te koop staat. Zelfde opties, alleen is de carrosserievorm, kilometerstand en motor anders.
Pro's 1.6 TDI:
Zeldzame en degelijke motor
Keurig onderhouden
Ruimer en ingetogener
Pro's 1.2 TDI
Zuinigere motor
Mooiere carrosserievorm
Minder kilometers
Plaatje bij het praatje:
1.6 TDI:
1.2 TDI:
Waar zouden jullie voor kiezen? Qua aanschaf zijn ze voor mij ongeveer even duur, wegenbelasting is zelfs gelijk!
Ik ben weg van teruggeweest, inmiddels wat jaren erbij gekregen en we gaan het ouderlijk huis uit.
Maar, om gelijk open kaart te spelen: ergens moeten er consessies gemaak worden met de uitgaven, mijn grootste kostenpost op het moment is mijn Volvo V40 uit 2015.
Super auto, maar het geld schrijft wel erg hard af op deze manier.
Ik ben werkzaam als autoinkoper bij een autogroothandel op de Veluwe. Wij krijgen altijd leuke auto's binnen, maar nu hebben wij een snoepje binnen gekregen: Skoda Fabia Combi Elegance uit 2010 met de, voor Nederlandse begrippen, zeldzame 1.6 TDI motor. Rijk uitgerust met o.a. lederen stuurwiel, climate control en privacy glass. Auto is van A-tot-Z bij de dealer geweest en ziet er nog erg netjes uit na 179.500km.
Maar, ik ben alleen en heb geen gezin. Nu heb ik altijd gezegd dat ik alleen een station ga rijden als dit echt noodzaak is. 8/10 gevallen zal ik die extra liters niet aanspreken.
Of, zou ik gaan voor een minder vlotte Skoda Fabia Hatchback 1.2 TDI die bij onze collega's te koop staat. Zelfde opties, alleen is de carrosserievorm, kilometerstand en motor anders.
Pro's 1.6 TDI:
Zeldzame en degelijke motor
Keurig onderhouden
Ruimer en ingetogener
Pro's 1.2 TDI
Zuinigere motor
Mooiere carrosserievorm
Minder kilometers
Plaatje bij het praatje:
1.6 TDI:
1.2 TDI:
Waar zouden jullie voor kiezen? Qua aanschaf zijn ze voor mij ongeveer even duur, wegenbelasting is zelfs gelijk!