Diferentieel Sensor fout

Yargo

Actief lid
Hey,

Sinds een tijdje brand het lampje van de motor. Ik heb dit eens laten resetten door de garage en die zeggen dat de diferentieel sensor soms een foutmelding geeft. Dus deze moet vervangen worden. Ik heb eens opzoekingswerk geleverd en er bestaan 2 types, namelijk

- 076906051A
- 076906051B

Naar het schijnt moet ik die laatste hebben. Weet er iemand of ik die zelf zou kunnen vervangen? Of komt er programmeerwerk bij kijken?

Alvast bedankt!
Wes
 

Joske

Forumguru
Volgens mij zit de sensor gewoon in het differentieel, dus kan je daar "vrij gemakkelijk" aan volgens mij.

Wat voor een auto rij je juist? Model, bouwjaar, motorcode, eventueel versnellingsbakcode.
 

ertromp

Forumguru
Volgens mij speelt hier een typefout een rol. We hebben het niet over een differentieel maar over een differentiaal druk verschil gever van doen. :D Dit is iets wat met de uitlaatgassen te maken heeft
 

Yargo

Actief lid
Volgens mij zit de sensor gewoon in het differentieel, dus kan je daar "vrij gemakkelijk" aan volgens mij.

Wat voor een auto rij je juist? Model, bouwjaar, motorcode, eventueel versnellingsbakcode.

Ik heb een Superb Combi van 01/2011 met motorcode CFFB. Versnellingsbakcode weet ik zo niet, is een DSG.

Op Briskoda staat er een foto, is de sensor zo makkelijk te vervangen?
 

Bijlagen

  • 2014-07-03 13_48_11.jpg
    2014-07-03 13_48_11.jpg
    136,4 KB · Weergaven: 21

Joske

Forumguru
het ziet er alvast niet zo moeilijk uit, en gemakkelijk bereikbaar ook aangezien het naast het reservoir van de ruitenwisservloeistof zit :D
 

Yargo

Actief lid
Zijn er nog hier die deze sensor hebben moeten vervangen? Ik zou moeten weten of er nog iets gereset moet worden achteraf.
 

Joske

Forumguru
goh, moeilijk te zeggen, eerste keer dat ik dat hier op het forum lees. Veiligheidshalve zou je de accu kunnen loskoppelen (massa) en vervolgens de sensor vervangen, dat beperkt het risico op foutmeldingen.
 

Monteurtje

Forumguru
Sensor is eenvoudig te vervangen. Storing zou je achteraf wel even moeten wissen. Maar als je het echt goed wil doen moet er wel een kleine aanpassing gedaan worden zodat regelapparaat weet dat er een nieuwe inzit. Maar dat laatste wordt wel eens overgeslagen.
Zolang je de auto niet op contact hebt staan als je stekkers lostrekt, krijg je geen storing.
Er zijn inderdaad meerdere soorten verschildruk sensors. Je moet wel exact de juiste hebben. Anders heb je zo weer storing.
 

Yargo

Actief lid
Ik heb eens gekeken en bij mij zit er een 059906051C in. Dus dat is nog een ander nummer maar ook eenzelfde soort sensor lijkt me. Is inderdaad zelf te vervangen lijkt me. De garage vroeg 150 of 250 euro als ik me niet vergis. Lijkt me wel duur als ik zo de kostprijs zie van die sensor, rond de 50 pond. Er zijn 2 slangen op aangesloten, als is dat tweede maar een kort stukje die dan gewoon stopt.
 
Bovenaan Onderaan