Diesellucht bij 'voeten'-stand verwarming

Beste Fabia ervaringsdeskundigen, ik ben sinds kort de trotse bezitter van een SKODA FABIA II Combi, 1.2 TDI 75pk, 2010. De auto rijdt heel fijn. Alleen, als ik onderweg ben en de verwarming staat in de stand 'voeten verwarmen', komt er een pregnante, muffe diesellucht mee. Heeft iemand hier ervaring mee? Of kan iemand mij op een topic wijzen waar dit besproken is?
 

Cordoba

Forumguru
Nog nooit eerder gehoord, en ook een heel apart verhaal. De lucht voor het interieur wordt centraal aangezogen bij de parafan (passagierszijde), en wordt vervolgens verdeeld afhankelijk van de stand van de kleppen in het systeem. Ik kan me voorstellen dat als er ergens iets van (gemorste) diesel in het systeem is te vinden, dat je dit beter ruikt als de verwarming aan staat, maar waarom je het alleen ruikt als de verdeler in de 'voetenstand' staat? Of in de buizen naar de voeten is iets wat diesel bevat, of de dieselstank die boven uit wordt geblazen ruik je om één of andere reden niet.

Na enig nadenken: niet toevallig diesel over je schoenen gemorst, en dat je dit ruikt als het warm wordt? Of misschien in de vloermat? Ruik je het aan beide kanten? Probeer anders eens met een föhn de boel bij de voetenruimte op te warmen en kijk of je het dan ook ruikt.
 

ertromp

Forumguru
Geen vreemd verhaal hoor @Cordoba . Er is ooit een terugroepactie geweest voor de F2 waarbij bleek dat er scheurtjes rond het filter kunnen ontstaan. De 20V7 actie. En die geur gaat dan echt wel via je paravan naar je interieur
 
Ik zal ook de matten controleren..

@ertromp Nee, die moet binnenkort vervangen worden. Kan dat de oorzaak zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Monteur heeft alles gisteren nagelopen. Hij heeft helaas niets kunnen constateren. Er was ook nergens olie of brandstof te zien. Ik ga in ieder geval de matten goed nalopen en we gaan het interieur filter vervangen door een met actieve koolstof.
 

ertromp

Forumguru
Zo zie je maar weer en investeer maar in een stel originele rubberen matten dan voorkom je een hoop.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK
Bovenaan Onderaan