Diesel wil er niet in

AGTon

Forumguru
Goedemorgen,

Zojuist wou ik gaan tanken, 1.2 tdi uit 2011, maar dat mocht niet terwijl de tank bijna leeg was. Iedere keer als ik het vulpistool inkneep dan sloeg hij af. Wanneer ik het pistool heel zachtjes inkneep kon het wel, maar dat duurde zo lang dat ik na 10 liter dacht het komt wel.

Iemand een idee of zou dit aan het pistool gelegen hebben.

gr.
 

MaxN

Donateur
Zou idd zeggen dat het aan het vulpistool ligt.
Ook wel eens meegemaakt bij de pomp waar wij komen.
Keer daarop, bij dezelfde pomp(heeft maar 1 diesel pomp) weer geen problemen.
Misschien dat het vulpistool een beurtje nodig heeft.
 

AGTon

Forumguru
Ik dacht wellicht iets met de ontluchting ofzo,
maar dan ga ik op de weg naar huis straks even ergens anders tanken. Eens kijken of dat lukt.

thanks.
 

Knul

Lid
Als je de slang er heel iets uit haalt, en hem dan in knijpt doet hij het meestal wel. De Swift van m'n moeder heeft hetzelfde probleem bij een paar tankstations. Met de Faab ook al een keer gehad, werkt dit truukje ook :)
 

B.Stuurder

Forumguru
Wanneer de brandstof te snel uit het vulpistool komt, dan kan het terugvloeien in de nozzle. Op dat moment slaat de pomp af. Als je het vulpistool dan te diep in de tank steekt, vloeit de brandstof meer terug dan wanneer je hem iets minder diep steekt. Dat ligt dus niet aan je auto.
 

Canon-Eye

Forumguru
Heb dat af en toe ook wel eens gehad met de Fabia Greenline.
Als je de slang er heel iets uit haalt, en hem dan in knijpt doet hij het meestal wel.
Behalve een beetje terugtrekken wilde het meestal ook helpen het vulpistool even te verdraaien. Als hij dan eenmaal liep, kon ik het vulpistool doorgaans wel zonder problemen weer in de normale stand en verder erin laten zakken.
 

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb eens één keer een huurauto gehad, weet niet meer merk en model, maar een kleinere auto, die deed dat constant, ook verdraaien en iets er uit trekken hielp niet, gek werd ik er van. En dan in de winter met harde wind een half uur doen over je tank vullen.
 

greenlinediesel

Senior Member
Ik herken dit 'probleem'. Heb dit regelmatig (eigenlijk bij alle Shell stations) vaak helpt het om het vul pistool eruit te halen en vervolgens met iets meer kracht in te drukken, dan gaat het wel goed. Ik hoor ook altijd het ontluchten van de tank bij het dichtdraaien van de dop. Irritant, maar het is niet anders.
 

EdK

Forumguru
Schijnt ook dat het helpt of je met je linker hand of je rechter hand het vulpistool vast hebt...
Met linkerhand schijnt het minder goed te gaan, achterliggende reden er van weet ik niet helaas !:pieker::dankje:
 

greenlinediesel

Senior Member
Ach. Gelukkig hoeven we niet zo vaak te tanken met de Greenline, dat scheelt dan weer.. :tegek:

Sent from my ONEPLUS 5 using Tapatalk
 
Laatst bewerkt:

Cordoba

Forumguru
Een poosje terug soortgelijke ervaring gelezen van een Seat-rijder en ook inderdaad bij Shell pompen zelfs in verschillende landen. Ik begreep dat het in dat geval een kwestie was van een ring op de vulpijp die iets verdraait was, waardoor het vulpistool niet meer paste. Na iets verdraaien van die ring, ging het tanken weer zonder problemen. Ik heb er geen foto's van gezien alleen tekst, maar misschien dat het helpt voor de mensen met problemen.
 

AGTon

Forumguru
Om hier even op terug te komen, slang iets draaien en een beetje uit de vulopening halen doet wonderen. Ik tank mijn faabje weer lekker vol, ook bij die ene pomp waar het niet goed ging :)
 
Bovenaan Onderaan