Amundsen Diefstal beveiliging

afgelopen week zijn er bij ons in de buurt, o.a. bij mijn buurman die de auto in het verlengde van mijn Superb heeft staan, bij 9 wagens merk Skoda de navigatie en airbags verwijderd.

de mijn is niet niet bezocht en die van iets verder op die de wagen op de oprit heeft staan ook niet.Dat betreft ook een Superb.

beide Superb's hebben een Amundsen plus en de buren een Columbus.

vraag 1: is de Amundsen plus niet populair bij het gilde?

vraag 2: er zit een veiligingscode in de navigatie die bij wegvallen van de stroom en dus ook bij diefstal opnieuw ingevoerd moet worden.
ik lees op een site van een bedrijf wat code's levert dat de code op de zijkant van de navigatie staat.
dus... wat is dan het beveiligingsaspect als de dief die gewoon kan aflezen en opnieuw aanvragen?
 
Zou geen navilock nemen; ze krijgen hem er niet uit maar hij zal het niet overleven.. en het halve dashboard word gemold om die navi lock eraf te krijgen..
 

Canon-Eye

Forumguru
Alleen past dat niet.
"Zoiets als", schreef ik dan ook.
Met een beetje crea-bezigheid is het wel 'dekkend' te bevestigen.
En mocht er alsnog een slimme crimineel opduiken die het van buitenaf door heeft, dan is de bijkomende schade veel minder dan bij een weggesloopte navilock... :pardon:
 
ik vermoed dat elke dief wel weet dat wanneer je je een Skoda Superb kan veroorloven je er geen XTRONS (nep) radio/cd speler neemt.
ik heb begrepen dat de gemiddelde onverlaat de moeite niet neemt om de Navilock er af te krijgen maar doorloopt naar een minder goed beveiligde wagen.
 

bartvw

Forumguru
De meest recente columbus bestaat uit meerdere delen als ik het goed heb.
Ik neem aan dat hier gesproken word over het oude type columbus (rns 510) .

Grt Bart
 
ik heb begrepen dat de gemiddelde onverlaat de moeite niet neemt om de Navilock er af te krijgen maar doorloopt naar een minder goed beveiligde wagen.

Valt ook iets voor te zeggen.. maar er zijn idd gevallen bekend dat de hele bende gesloopt word om er vvervolgens weliswaar zonder navi te vertrekken maar wel heel je dashboard in puin ligt...

Voor de MIB columbus is er ook 1 beschikbaar. Heb dat ook zo'n lock overwogen...
Eventueel gecombineerd met een DEFA alarm..
 

cortrans

Forumguru
Als ze het op je auto (of onderdelen ervan) gemunt hebben, ben je toch de sjaak.
Geen enkele crimineel zal het ook maar iets interesseren hoeveel schade ze maken om hun doel te bereiken.......
Zelfs een goed alarm schrikt ze niet af, als de auto op een verlaten plek staat.
Hier voor de deur hebben ze toen ook van een VW Polo de ruit ingeslagen, en zijn ze er vandoor gegaan.
De eigenaar heeft aangifte gedaan, 2 uur later hebben ze alsnog de stereo/navigatie er uit gehaald voor de deur...
Ook toen ging het alarm wederom weer af......
 
Bovenaan Onderaan