DiCampo's Octavia vRS

Vandaag ben ik in Duitsland m'n Octavia gaan halen.
Net 4 jaar oud, met 120000km op de teller, wat me doet denken dat het een leaseauto was die best veel snelweg gedaan heeft.

Ik ben meteen ook begonnen aan de importprocedure in België: online alle documenten ingevuld en doorgestuurd voor de douane. Van zodra die hun ok hebben gegeven kan ik naar de keuring en dan naar de verzekering en DIV voor de uiteindelijke inschrijving.

IMG-20200207-WA0007.jpeg
Mooi blauw kleurtje, netjes gepolijst door de verkoper. Hier en daar wel nog wat kleine steenslagschade maar over het algemeen ziet hij er heel netjes uit.



IMG-20200207-WA0005.jpeg

De sleutels zien er minder goed uit, maar daarvoor zijn de nieuwe hoesjes al besteld.
IMG-20200207-WA0009.jpeg
Duitse exportplaten... Ze hebben zich toch van model vergist, lijkt me.

Nu ga ik eerst even zo met de auto rondrijden om er aan te wennen, maar ik heb al een hele lijst aan upgrades in gedachten:

-badges in koetswerkkleur
-ecu-remap
-sterkere koppeling, wanneer de huidige de geest geeft
-binnen en buiten zoveel mogelijk lampjes vervangen door led
-mooie wintervelgen zoeken
-ebc remblokjes
...

Updates volgen indien gewenst.
 
Ik ben benieuwd en volg even zekers.
Ben erg benieuwd naar alle stappen en hoe het proces precies in werking gaat!
 

Blacky

Forumguru
Gefeliciteerd met je Octavia. Die van mij komt ook uit Duitsland. Toen wij die ophaalde was de auto 2 jaar oud en net 10.000 gelopen, was van een medewerker van Skoda Duitsland geweest. Gezien de Duitse platen was het voor jou een eindje uit de buurt? Nee een 911 is het niet
 
Bovenaan Onderaan