Deurvergrendeling Skoda Fabia

Van mijn Skoda Fabia uit 2001 gaat de deur niet meer open met de afstandbediening en met de sleutel gaat de deur open en dicht en dit gebeurd ook tijdens het autorijden, wie weet een goedkope manier dat dit kan worden opgelost, via de Skoda dealer kost het mij teveel, begrepen dat het ook via inlezen uitgeschakeld kan worden, ik woon in Beverwijk en wil niet te ver rijden.
 

MacManiac78

Forumguru
Je hebt een kabelbreuk in de kabelboom, deze maakt sluiting met massa.
Dit gaat inderdaad veel geld kosten, omdat men de gehele kabelboom moet nazoeken, waar de breuk zich bevind.
 

Cordoba

Forumguru
In eerste instantie zou ik denken aan een kapotte microswitch in het deurslot, maar ik heb nog niemand gehoord, waar het ook tijdens rijden/met draaiende motor gebeurt.

Overigens voor de duidelijkheid:
- je hebt anti-carjacking, waarbij de deuren op slot gaan zodra je boven de 15 km/u rijdt
- kapotte microswitch in het slot doet de auto op slot doordat ie niet detecteert dat er één of meerdere deuren open zijn geweest, na het ontgrendelen.

Voor een kapotte microswitch in je deurslot moet je bij Frank zijn: Deurslot of centrale vergrendeling kapot? Ik help u vandaag nog! dat kost je 50 euro, maar reparatie bij garage/dealer kost je 150-200 euro.

Overigens staat dit topic verkeerd geplaatst, dit hoort in het Fabia I deel (Fabia I loopt tot 2007)
 

gaan

Nieuw lid
Okee dit is ook het geval met mijn fabia uit 2003, als je er inzit gaan de deuren dicht ,soms ook weer open ,soms als je hard door de bocht gaat en vanmorge bij het ijskrabben met draaiende motor alles dicht ,dus reserve sleutel pakken:icon_smile_dead: bij mij is het langzaam ontstaan na het vervangen van het electrisch gedeelte(paneel) van de ramen lijkt maar ook niet direct bij de beunhaas ,ik zal eerdaags een kijken wat er aan de hand is want bij koud weer lijkt het vaker te gebeuren ,zou het de switch zijn ,het gebeurt ook tijdens het rijden of zal er een kabelbreuk zijn en zoja waar moet ik deze volgens jullie dan zoeken?
thanks van een tot nu toch tevreden skoda rijder(hij moet morge voor de apk kijken hoe tevreden ik blijf)
 

Cordoba

Forumguru
@gaan: microswitch van deurslot is vrijwel zeker de oorzaak, de link die ik al gepost heb onder reactie #3, is ook nog redelijk in de buurt (Deventer-Apeldoorn) zeker als je het prijsverschil meerekent wat je er mee bespaart.
 
Hallo iedereen,

Ik heb het volgende probleem. Als ik de (bestuurders)deur ver open, dan wordt de centrale vergrendeling nogmaals geopend (te horen door het geluid, dat de CV normaal maakt), hierop reageren de richtingsaanwijzers niet. Afgelopen week heb ik wel ervaren dat als ik uitstap en de deuren vervolgens wil afsluiten, dit na "het nogmaals openen" niet meer lukt, maar als ik dan op de schakelaar in de deur op "open" druk, kon ik vervolgens wel weer de deuren openen/sluiten met de AB, vervolgens reageerden de richtingaanwijzers wel weer.

Vanmorgen was het zover dat ik de AB helemaal niet meer reageert. Iemand een idee? Zou het een kabelbreuk zijn, of toch die Microswitch zoals eerder hier aangegeven?

Alvast bedankt!
 

Ronnie

Forumguru
Het kan (waarschijnlijk) een draadbreukje zijn, trek het doorvoerrubber in de A stijl eens los........
 
Heb beide sleutels geprobeerd, maar helaas. :(
Zal morgen eens de doorvoerrubber los halen, waar kan ik aan zien dat de kabel een breuk vertoont?
 

gaan

Nieuw lid
@gaan: microswitch van deurslot is vrijwel zeker de oorzaak, de link die ik al gepost heb onder reactie #3, is ook nog redelijk in de buurt (Deventer-Apeldoorn) zeker als je het prijsverschil meerekent wat je er mee bespaart.
In eerste instantie zou ik denken aan een kapotte microswitch in het deurslot, maar ik heb nog niemand gehoord, waar het ook tijdens rijden/met draaiende motor gebeurt.

Overigens voor de duidelijkheid:
- je hebt anti-carjacking, waarbij de deuren op slot gaan zodra je boven de 15 km/u rijdt
- kapotte microswitch in het slot doet de auto op slot doordat ie niet detecteert dat er één of meerdere deuren open zijn geweest, na het ontgrendelen.

Voor een kapotte microswitch in je deurslot moet je bij Frank zijn: Deurslot of centrale vergrendeling kapot? Ik help u vandaag nog! dat kost je 50 euro, maar reparatie bij garage/dealer kost je 150-200 euro.

Overigens staat dit topic verkeerd geplaatst, dit hoort in het Fabia I deel (Fabia I loopt tot 2007)

Ik heb geen carjacking op mijn auto volgens mij(fabia 1.4 mpi 2003) en de deuren gaan ook dicht ,open tijdens het rijden soms maken ze ook alleen maar het geluid zonder dat ze dicht gaan ,heb vandaag met de deur open het mechanische slot dicht gedaan met een schroeven draaier en aan de kabels aan de deur/chasis zitten trekken om te kijken of er evt een breuk /slecht contact in de stekker aant chasis zit maar dit gaf van de 3 keer goed proberen maar 1 x het probleem weer, toen kwam er regen en kon ik niet verder ,dus binnenkort maar weer eens verder kijken

Zitten de draaden van het slot voor of achter die metalen plaat van de elec ramen??
 

Cordoba

Forumguru
het slot zit erachter volgens mij, dus de draden ook. Ik noemde de anti-carjacking instelling maar, omdat sommigen het niet kennen en denken dat er iets kapot is, terwijl het alleen een keuze instelling is (via Vagcom/VCDS/VASkast).
 

gaan

Nieuw lid
het slot zit erachter volgens mij, dus de draden ook. Ik noemde de anti-carjacking instelling maar, omdat sommigen het niet kennen en denken dat er iets kapot is, terwijl het alleen een keuze instelling is (via Vagcom/VCDS/VASkast).

Okee dus heeft mijn auto dit ook dus?? maar is het niet gëativeerd
 

Cordoba

Forumguru
Volgens mij kan het op iedere Fabia met centrale vergrendeling geactiveerd worden, en ik heb nog geen Fabia's gezien zonder centrale deurvergrendeling. Anders even checken bij de Vagcom-kenners.
 

Antera

Donateur
kan op alle auto's geactiveerd worden inderdaad. Maar je hebt de klacht al 1x opgewekt lees ik. Zou even verder gaan zoeken inderdaad. De hele benden zit helaas achter de ijzeren plaat dus die moet dan los
 

Milili

Nieuw lid
Heeft iemand een beschrijving van hoe daar bij te komen?
Ik wil ook effe die micro schakelaars checken
 

Joske

Forumguru
"effe" checken zal niet lukken vrees ik, zit achter een gepopte metalen plaat als ik het mij nog goed voorheb.

ohja, welkom hier trouwens ;)

al even lid maar nog geen kans gehad je voor te stellen hier? daarvoor hebben we een speciaal deel op het forum, de meet en greet genaamd.. alvast bedankt :thumbsup:
 
Bovenaan Onderaan