Deurvergrendeling linksachter hapert

Jamba11

Nieuw lid
De vergrendeling van de deur linksachter werkt soms wel soms niet. Dat geldt voor zowel vergrendeling als ontgrendeling. Zowel bij de sleutel als bij de deurhendel van de voordeuren. Als hij wel werkt dan hoor ik hetzelfde geluid als bij de andere deuren. Als hij niet werkt maakt hij of geen geluid of een wat korter ‘iel’ geluidje. Garage denkt een kapot motortje maar dat is toch wel gek voor een auto uit 2019 met ruim 100k op de teller. Iemand een idee wat het kan zijn?
 

Coled

Senior Member
Ik heb dit eind vorig jaar ook met mijn Superb uit 2017 ook gehad. Het lijkt een bekend probleem.
Ik heb er toen voor €52.00 een nieuw mechanisme in gezet en het werkt weer top.
 

Eltjo

Forumguru
Ik heb dit eind vorig jaar ook met mijn Superb uit 2017 ook gehad. Het lijkt een bekend probleem.
Ik heb er toen voor €52.00 een nieuw mechanisme in gezet en het werkt weer top.
In welke deur heb je toen een nieuw mechanisme gezet? Bestuurders -of de betreffende deur?

Nogal eens hebben microswitches in o.a. de bestuurdersdeurslotmodule voor problemen gezorgd bij VAG auto's.
Her-solderen van in de soldeer van de print losgebroken switches was de oplossing.
Of datzelfde nog steeds wel eens voorkomt bij nieuwere auto's weet ik niet.
 

Coled

Senior Member
In mijn geval ging het om de achterdeur aan de bijrijderskant.
Een haperend slot is echt een bekend probleem bij de Superb3 modellen
Ik heb (toen ik er naar aan het zoeken was) begrepen dat de modellen ervoor ook wel eens last hadden van kabelbreuken in het rubber tussen de deur en chassis.

Ik vond het een leuke klus om te doen alleen als ik mij niet vergis heb je een 12kantige/veeltandige dop nodig om de module los te krijgen.

Hierbij een plaatje bij het praatje.

Op de foto zie je de oude en nieuwe module.
 

Bijlagen

  • 20230922_144355_1.jpg
    20230922_144355_1.jpg
    200,8 KB · Weergaven: 21

Eltjo

Forumguru
Ziet er wel even anders uit dan het spul van >20 jaar geleden.:giggle:
Een beetje zoals de haperende tankdopklep sluitingen - een hoop plastic dat op een gegeven moment niet meer wil ook al smeer je het.
Het is dus puur het mechanisch openen en niet de elektrische aansturing.
 

Jamba11

Nieuw lid
In mijn geval ging het om de achterdeur aan de bijrijderskant.
Een haperend slot is echt een bekend probleem bij de Superb3 modellen
Ik heb (toen ik er naar aan het zoeken was) begrepen dat de modellen ervoor ook wel eens last hadden van kabelbreuken in het rubber tussen de deur en chassis.

Ik vond het een leuke klus om te doen alleen als ik mij niet vergis heb je een 12kantige/veeltandige dop nodig om de module los te krijgen.

Hierbij een plaatje bij het praatje.

Op de foto zie je de oude en nieuwe module.
Ha Coled,

Ik ben weer een stapje verder. nu is het onderdeel origineel heel duur (300+). Garage had er eerst een b merk onderdeel ingezet maar dat werkte niet. Het schijnt nauw te luisteren. Hoe ben jij aan het onderdeel gekomen? en hoe wist je zeker dat het voor jouw type ging werken?
 

Coled

Senior Member
Dat is vervelend!
Ik heb het onderdeel via Autodoc besteld.
Ik had niet het idee dat het zo nauw luistert en twijfel of er in jouw geval niet wat anders aan de hand is.
Origineel wilde ik juist niet hebben omdat het een bekende kwaal van de 3V is.
Heb je de bekabeling tussen chassis en deur al nagekeken?

Succes!
 

Jamba11

Nieuw lid
De Monteur gaf aan dat er wel een signaal is, weet niet zeker of dat betekent dat de bekabeling goed is? lastige is dat het slot de ene keer wel werkt de andere keer niet. Ik heb toch maar besloten het niet zelf te gaan doen, geen enkele ervaring met klussen aan auto's.
Ik ga even overleggen, nog de moeite waard om die van autodoc te proberen, scheelt wel heel veel geld.
 

Jamba11

Nieuw lid
ik ga m zelf bestellen alleen nu zijn er verschillende versies mogelijk. ik heb keyless entry dus die optie moet er op. nu is er een versie met dubbele vergrendeling en eentje zonder dubbele vergrendeling. hoe kan ik achterhalen welke ik nodig heb?
 
Bovenaan Onderaan