Deurvergrendeling “klikt” telkens

Bart81

Forumguru
Ik merk al een tijdje op dat tijdens het rijden de deurvergrendeling regelmatig klikt.
Als men instapt en vertrekt met de wagen sluiten alle deuren natuurlijk automatisch eens je vertrokken bent. Maar ik merk nu al een paar dagen op dat telkens je vertraagt (bvb aan een kruispunt) en terug vertrekt of effectief stopt en terug vertrekt de deurvergrendeling elke keer klikt. ( Alsof ze telkens opnieuw alle deuren vergrendeld) zelfs wanneer je niet helemaal tot stilstand komt en terug versnelt hoor je de deuren klikken.
Op den duur begint het storend te worden als je erop begint te letten. En ik kan me niet voorstellen dat de wagen dit altijd al gehad heeft.
Volgens mij ontgrendelen de deuren effectief wel niet, maar om de een of andere reden klikken ze wel steeds zoals hierboven beschreven...
Iemand ook dit probleem of al opgemerkt?
En vooral, is dit te verhelpen?

EJS

Forumguru
Ik had tijdens die dagen met vorst en sneeuw 3 ritten lang hetzelfde als jij omschrijft. Op de parkeerplaats op mn werk bleef toen ook het rode lampje in mn voorportier branden (ipv knipperen) na vergrendeling. Bleek mn portier links achter niet op slot te gaan. Heb toen een paar keer manueel dat palletje in de deur heen en weer gehaald en sindsdien doet ie het weer.

Bart81

Forumguru
@EJS lijkt inderdaad zoiets te zijn. Maar bij mij is het de portier rechts achter. Als ik de auto sluit met afstandsbediening blijft de rechts achter deur gewoon los.:thumbsdown: Wat bedoel je met palletje in de deur?
Zou dit graag oplossen....

EJS

Forumguru
Excuses voor de slechte foto maar het is inmiddels donker. Dat palletje heb ik een paar keer heen en weer gehaald. Wel even opletten want als hij op slot schiet moet je niet je deur dicht gooien. Ik kon hem dan via de afstandsbediening weer openen voor ik de deur weer dicht deed. (Kan je niet garanderen dat het bij jou ook lukt) Denk dat het bij mij vooral door die vorst kwam waardoor ergens miss iets niet lekker liep.

Bijlagen

• 20210315_210432.jpg
    20210315_210432.jpg
    925,7 KB · Weergaven: 39
Bovenaan Onderaan