Deurrubber Fabia II sluit niet goed af

Noord26

Forumguru
Hoe houden jullie de rubber ijsvrij en soepel in de winter???

De auto staat vrijwel altijd in een verwarmde garage. Dat probleem vervalt hiermee denk ik?
De 2e auto (Swift 2005) staat wel altijd buiten en hiermee nog nooit last van uitdrogende of plakkende deurrubbers door vochtig blijven. Daarmee moet ik concluderen dat het per merk of model verschilt.
 

NielsW

Lid
Ik had laatst ook dat ik bij een bocht ineens water op de bijrijdersstoel zag vallen. Vreemd voor iets wat niet open is geweest,
 
@ Hetzer


Thanks die siliconenspray hoor ik nu al vaker langs komen. Volgende week naar de dealer voor onderhoud, dan zal ik meteen vragen of ze er wat aan kunnen doen.
 

jan49

Actief lid
je moet dat zacht droog maken met een doek en de rubbers inspuiten doe ik altijd

gr jan
 
@Hetzer
Dat ding heet eigenlijk Rubberstick van Halfords.
Dopje af, stick een beetje uitdraaien en tegen de rubber wrijven, daarna met een doekje verspreiden. Maar als het al koud is, gaat het zo moeizaam. Met je vinger uitwrijven gaat het nog wel maar dan heb je echt vette vingers (daarom had ik het als vetstaafje onthouden denk ik).
 
@jan49
Dank voor antwoord.
Spuit je alleen de vilt of ook de rubber die aan de deurstijl zit? Ik maak me zorgen dat de nevel op het leer en dak bedekking komt en vlekken maakt.
 

Hetzer

Forumguru
ik spuit alleen het vilt in.
Daar ligt ook het probleem, als het vilt droog is, kan het fungeren als spons en zo het water opnemen.
Door deze in te spuiten met silicone, word het min of meer water afstotend.
 
Bovenaan Onderaan