Deuren vervangen moeilijk?

Hoi, ik heb sinds augustus een octavia 3 pfl waar ik echt helemaal gek op ben, super looks, geen pitje in de lak. Nu rijdt mijn vrouw vanavond de hele linkerkant aan gort.... Kan wel janken. Is het moeilijk om deuren over te zetten? Thanks
 

Antera

Donateur
Nope niet moeilijk wel met 2 man doen. Stekker los maken van de kabel van de deur naar de carrosserie. Bouten los maken van de ophangingen en klaar
 

JeSko

Forumguru
Ja is eigenlijk best te doen, maar wel met twee. Heb het ook gedaan met mijn oude EK. Moeilijkste was, indien nodig, de bekleding overbouwen vond ik, en dat zal bij een moderne Octavia nog wat moeilijker zijn denk ik.
 

EdK

Forumguru
Maar goed tussen 2 deuren zit vlogens mij ook nog een middenstijl !!?? En hoe ziet die er uit ??
 
Ja @SuperBeeb en dan nog een rekening van de nagelstudio er achteraan hebben die de verzekering niet dekt.........:banghead:
Ik ben hier überhaupt niet voor verzekerd. Dus ik hoop voor rond de €500 twee deuren te kunnen halen bij de sloop. En de dorpel/koker kan hopelijk zo blijven dan maar. Dat kan ik zelf niet maken en zal bij een schadebedrijf wel richting de €1000 euro lopen. Heb de auto net dit jaar gekocht en met alle onderhoud laten doen en nieuwe banden zit ik er al voor bijna €12k in
 
Nee helaas niet, maar brengt me wel op een idee, ik heb gelukkig in dit geval weer een "saaie" zilver kleurige Skoda. Maar kan ik ergens de kleurcode vinden? Ik neem aan dat octavia 3 maar in 1 kleur zilver te vinden zijn?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Kan wel janken.

Oh ik voel je! Vanmiddag gingen wij met het gezin lunchen in een restaurantje. Kwam er op de parkeerplaats een oud vrouwtje in een voor haar iets te grote Volvo xc90 de hoek om zeilen op mijn rijbaan waardoor ik de berm in moest uitwijken om een aanrijding te voorkomen. Daarbij pakte ik nog net een koppelstuk van een dranghek mee met een grote diepe kras en deuken in mijn achterportier tot gevolg. Ik kon wel janken naast mijn maand oude maagdelijke Kodiaq. Dinsdag naar de schadehersteller voor een beoordeling, ben bang dat dit ten koste gaat van mijn 15 schadevrije jaren… vrouwtje is zonder om te kijken verder gereden…
 

EdK

Forumguru
Ja jij wijkt uit om een schade bij derde te voorkomen en vervolgens heb je zelf schade waar je voor mag bloeden....
Dit gehad met uitwijken voor een ander en gevolg schade aan een velg en schade ook voor mezelf....
Ja vanaf toen had ik zoiets van ik wijk niet meer uit, dan rijden ze maar schade, maar dan hebben ze het zelf ook en ze zijn ook nog eens de klos voor mijn schade....

En ja je hebt er nu weinig aan, maar misschien denk je er nu ook zo over voor een volgende keer....
 
Was in ons geval ook uitwijken voor een aso scootertje dat haar sneed aan de verkeerde kant... Volgende keer maar platrijden.
 
  • Leuk
Waarderingen: Okki

Rallye

Forumguru
Je natuurlijke neiging is inderdaad uitwijken. Zeker met een scooter is dat ook de gezondste oplossing - voor de scooterrijder en je gemoedsrust. Bij zo’n Volvo moet je op zo’n moment maar de geest hebben om op de strategisch juiste manier uit te wijken. @YetiBart De Volvo-rijdster is wel gestopt?
 
Bovenaan Onderaan