deuren gaan soms niet open zondersleutel.

hallo allemaal,

ik heb afgelopen weken twee keer gehad dat mijn auto niet van slot ging als ik er in wilde, normaal gaat dit door het handvat vast te pakken en dan gaat de auto open.
ook zet ik hem altijd op slot zonder sleutel, en dat werkt gewoon goed.
als ie dan weigert open ik de auto door middel van de afstandsbediening op de sleutel.

wat kan het probleem zijn dat het openen soms niet werkt.
 

CharlesTucker

Forumguru
Ook eens met de voorgaande schrijvers. Onlangs exact dezelfde ervaring gehad, soms wel werken, soms niet, en de eerste paar keer geen meldingen op het dashboard, middels het knopje als afstandsbediening werkte het wel. En inderdaad de batterij bijna leeg, na vervanging geen problemen meer.

Ik heb overigens nu twee keer gehad (in 5 jaar) dat de batterijtjes van zowel de hoofdsleutel als de reservesleutel tegelijk leeg raken, zorg dus ook voor een of twee reservebatterijtjes, als je te lang wacht met vervangen werkt ook de afstandsbediening niet meer. Liefst buiten de auto (hoewel de auto ook met een noodgreep wel open te krijgen, en zelfs te starten, is, hoe dat staat in de handleiding beschreven).
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik heb het ook met een tamelijk recente batterij in de sleutel wel eens een enkele keer beleefd dat ik de afstandbediening moest indrukken om de auto van slot te krijgen. Achteraf gezien was dat vooral als de auto wat langer - meer dan een week - had stilgestaan. Het lijkt wel of er dan ergens in de elektronica iets in slaapstand schiet of zo. Maak me er niet druk over.

Auto staat dan overigens wel gewoon gewoon onder de carport, op een plek waar ik er toch zowat elke dag wel 2, 4 of meer* keer met of zonder fiets vlak langs loop met de sleutel standaard in de broekzak.
*Altijd een even aantal: weggaan en thuiskomen... :)
 
Bovenaan Onderaan