Detailing Kodiaq

Broertje van Einstein

Senior Member
Zo, vandaag de voor mij nieuwe Kodiaq onderhanden genomen met mijn broer, die een fanaat is op dit gebied. Ik schat dat de apparatuur en andere spullen in zijn bezit de 10k aan waarde overtijgt. Maar wel prettig om zo iemand in de familie te hebben. De eerste stap was het zwaar polijsten om de swirls uit de lak te krijgen, daarna licht polijsten. vervolgens de glascoating en daarna afgewerkt met Reload. Het resutlaat mag er zijn. Hij was al mooi, maar hij is nu echt waanzinnig mooi.
 

Bijlagen

  • 1.jpg
    1.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 204
  • 3.jpg
    3.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 235
  • 4.jpg
    4.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 194

afa3525

Actief lid
Zo, vandaag de voor mij nieuwe Kodiaq onderhanden genomen met mijn broer, die een fanaat is op dit gebied. Ik schat dat de apparatuur en andere spullen in zijn bezit de 10k aan waarde overtijgt. Maar wel prettig om zo iemand in de familie te hebben. De eerste stap was het zwaar polijsten om de swirls uit de lak te krijgen, daarna licht polijsten. vervolgens de glascoating en daarna afgewerkt met Reload. Het resutlaat mag er zijn. Hij was al mooi, maar hij is nu echt waanzinnig mooi.

Kun je iets vertellen over de glascoating? Hoe heb je deze aangebracht? Welk merk?
 

Broertje van Einstein

Senior Member
CarPro CQuartz CQUK 3.0 - 50ml
€ 69,95
  • Model: 103277


CarPro CQuartz UK 3.0 is een nieuwe generatie in lakbescherming. CQuartz UK 3.0 geeft een extreem duurzame laag die 2 jaar bescherming kan bieden tegen kleine krasjes, zure regen, vogelpoep, teer en schadelijke UV straling. Daarbij geeft CQuartz UK een enorme glans aan de lak van de auto. De harde beschermlaag is tevens water en vuilafstotend, het oppervlak is dan ook eenvoudiger te reinigen en ook het drogen van de lak is veel gemakkelijker.
CarPro CQuartz CQUK is een speciaal ontwikkelde formule voor koelere en vochtigere klimaten zoals hier in Nederland. CQUK is gebaseerd op de zelfde techniek als de originele CQuartz maar dan met kleine verbeteringen in droogtijd en waterafstotendheid. CQuartz UK 3.0 kan opgebracht worden in elk klimaat met temperaturen van 3 tot 40 graden.

Cquartz UK 3.0
CQUK bestaat voor 70% uit 99,9% pure SiO2, de hoogste concentratie silica op dit ogenblik.
Hoe puurder de SiO2 hoe helderder de coating. SiO2 is een van de hardste materialen op aarde en zorgt voor een extreme vuil en waterafstotendheid.
CQuartz UK 3.0 is nu nog makkelijker te verwerken in welk klimaat dan ook.

Gebruiksaanwijzing:

  1. Was en droog de auto grondig
  2. Zorg voor een goede voorbereiding door te polijsten of een paintcleaner te gebruiken
  3. Ontvet de lak minimaal twee keer met CarPro Eraser, elke keer met een schone microvezeldoek.
  4. Breng slechts een paar druppels CQUK per keer aan op een suede doekje gewikkeld om de applicator en verdeel het producten in rechte banen, zowel horizontaal als verticaal. Blijf verdelen tot de lak droog aanvoelt.
  5. Neem het residu af met een microsuede doek of korte pluis (2 face towel)
  6. Na 30 minuten tot een uur behandelen met Reload
  7. Volledig uitgehard na 24 uur zonder regen.
 
Bovenaan Onderaan