Demonteren tellerhuis unit

nicknameless

Forumguru
Hoe kan ik het tellerhuis demonteren? Er zitten wat lichte krassen in het kunststof (vraag me niet hoe....) en wil deze er uiteraard uit hebben.

64bff640-2cc3-4f2c-81b8-c809d138bd3b.jpg
 

Cordoba

Forumguru
Mogelijk dat het hier ergens op het forum terug te vinden is, maar het loshalen is volgens mij niet makkelijk. Misschien met de Proxxon tussen stuurspaken door polijsten?
 

Sjoerdb

Forumguru
Begin bij het dichtstbijzijnde schroefje wat zichtbaar is en rustig door zoeken naar mogelijkheden, succes!
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

polf

Senior Member
Ik weet niet je exacte autogegevens voor het juiste onderdeel nummer maar glas lijkt los leverbaar en ik zou denken dat het erin geklikt zit. Misschien even voorzichtig proberen of alleen de plastic trim 1A los wil van de rest?

"Glas" 1A los lijkt rond de 40,- te kosten bij de dealer, als je geen polijst middelen hebt is een nieuwe de snelste en mss wel de goedkoopste en meest zekere oplossing?

Greetz Polf

upload_2019-12-29_8-28-49.png
 

nicknameless

Forumguru
@Cordoba, ik vermoed dat de schacht van de Proxxon te kort is, al kan ik natuurlijk op m'n werk zelf iets fabriceren om deze te verlengen om diep in het tellerhuis te komen :D

58610d4f-7b42-46e6-b96c-0b10ba9ddf5d.jpg

@polf, ik heb een Fabia 1.2. TSI Edition uit 2015.
 

Antera

Donateur
Je kan de omlijsting zo los trekken die om de tellerbak zit als ik me niet vergis en dan kan je met schroeven de tellerbak eruit halen en los maken. Zorg wel voor een spanningsloze auto.


PS; (foute reactie van mij )
 
Laatst bewerkt:

Sjoerdb

Forumguru
De foto is van een cabrio dak, alfa romeo Spider of gtv vermoed ik. Dus hoe zijn tellerhuis er aan toe is weten we nog niet.

Resultaat is wel verbluffend, wat we zien op foto
 

nicknameless

Forumguru
Had je dat niet ff kunnen melden ?
Zitten wij allemaal oplossingen te verzinnen terwijl jij de krassen er al uit hebt !
We hebben wel andere dingen nog te doen hoor !!

:D

Ho ho, ik heb nog niets gedaan aan het tellerhuis hè :itwasntme:

De foto illustreert slechts waar het product toe in staat is.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Antera

Donateur
Niet wanneer ik de fotos van ts in z'n voorsteltopic bekijk ;), maar de auto zit qua bouwjaar 'op het kantelpunt'.
Ik werd nieuwsgierig omdat linksonder een temperatuurmeter in z'n klokkenwinkel te zien is, die heb ik niet in de F2.

Excusses je hebt gelijk en heb het even aangepast:-)
 
Bovenaan Onderaan