demonteren binnenpanelen

passie72

Nieuw lid
Hoi Iedereen,

Ik heb een probleem dat mijn accu leegloopt.(OII 1.9 TDI Bouwjaar 2007) Hoe langer hij stilstaat, hoe slechter de startmotor rondgaat.
Accu is afgelopen winter al vervangen.
Nu zit er een achteraf ingebouwd alarm in die ik als eerste verdenk, en wil deze loskoppellen.
Alles wijst erop dat deze zit weggewerkt achter de zijpanelen linksonder het dashboard. (t.h.v. motorkap-ontrgrendeling).
Echter weet iemand hoe ik deze kap zonder iets af te breken kan verwijderen?
Ook de kap aan de onderkant van de stuurkolom heb ik gedeeltelijk los (2 schroeven onder, en 1 aan de linkerzijkant in de zekering kast). Maar toch blijft hij klemmen op de bovenkant. Zitten hier nog verborgen schroeven, of is het een kwestie van doortrekken?

B.v.d. voor jullie antwoord :xyxthumbs:

De sierstrips aan de voorzijde eraf halen (bij je lichtschakelaar)?
Beetje moeilijk op afstand te zien welke panelen je bedoelt, maar ik denk dat je dat eens moet proberen...

passie72

Nieuw lid
Bedankt voor het antwoordt, ik zal eens een blik werpen...

Het paneel wat ik bedoel, is degene links van het koppelingspedaal, daar waar ook de hendel van de motorkap zit. Dit paneel loopt door tot en met de dorpel.
Het andere paneel is eigenlijk min of meer waar je met je knieën tegenaan zit als je rijdt. In dit paneel zit ook een opbergvakje t.h.v. de linkerknie...

Ronnie

Forumguru
Je bedoelt dit paneel?

Bijlagen

• Octavia 2 Onderste bekleding A.doc
    56 KB · Weergaven: 54

passie72

Nieuw lid
Bedankt Ronnie.
Klopt, dat is het juiste paneel. Ik heb hem zover los dat hij alleen op de motorkap-ontgrendeling blijft hangen. En deze moet dus uitgebouwd worden. Nu is de vraag of dit redelijk makkelijk te doen is...

Ronnie

Forumguru
Achter de hendel zitten 2 schroeven, deze losdraaien.... De hendel zelf kun je er zo afwippen.

passie72

Nieuw lid
Zo, we zijn erachter hoe het paneel verwijdert kan worden. Hier een korte uitleg voor degene die het in de toekomst nog nodig hebben.

. Motorkap handel.jpg Motorkap handel2.jpg Motorkap handel3.jpg

Aan de achterkant van de handel zit een borgclip (zie foto`s) die er eerst uit moet trekken.
Echter dit kan alleen in de "open getrokken" positie, anders is er geen ruimte om hem eruit te trekken.
Daarna kun je de handel vanzelf eraf wippen.

M.v.g. Pascal

Bovenaan Onderaan