Demonteren “aansteker”

kylimo

Senior Member
Ik wil achterin mijn FIII een 12volt aansluiting maken en deze vanaf de “aansteker” aftakken. Weet iemand of je dit stukje kunststof met de usb/aux en “aansteker” vanaf de bovenkant moet loshalen (direct onder de airco knoppen) of vanaf de onderkant (vanuit het bakje)?

Groeten Boy
 

EdK

Forumguru
Verbaas me dat je geen 12V aansluiting in je kofferbak hebt, bij mij Fab 3 is deze voor en in kofferbak geplaatst....

Aansteker voor is in algemeen zo dat je deze eruit kunt trekken en dan komt hij met aansluiting en al voldoende naar boven.
En als je dan met een VD draad door gat naar de zijkant steekt dan kun je daar weerde draden aan vast maken en naar boven trekken en lassen met de 12V voor bij USB.
Hoef je minimaal los te halen en misschien is het f klooien om die trekdraad ertussen te krijgen maar dat is de ergenis waard
 

Antera

Donateur
Die voorin zit kan er als het goed is uit langs boven alleen de originele voor achterin zit aan de binnenzijde met een ring vast geschroefd
 

kylimo

Senior Member
Ik heb de auto nu zo'n 1,5 jaar, maar ben hem nog niet tegen gekomen in de achterklep. Ga morgen toch nog eens kijken :D.

Maar dat kunststof deel waar de AUX/USB en aansteker in zitten zit met 4 klemmetjes vast als ik op de plaatjes kijk. Vraag mij alleen af waar je moet beginnen om te voorkomen dat er niet afbreekt. Boven of onder? Kan ik er nog beter bij toch?

Groeten Boy
 

kylimo

Senior Member
326_06_21.jpg
 

hemi24

Forumguru
Ohh je hebt hatchback !
Dan kan inderdaad daar het verschil inzitten, ik heb namelijk voor die halve meter 1500 euro meer betaald :D

da’s dus duidelijk niet het duurste deel van zo’n wagen!

:pardon:

heb je trouwens een verlengde F3C? Want volgens Skoda is het verschil 265mm t.o.v. de HB...
 

Cordoba

Forumguru
@kylimo Jij hebt een ouder modeljaar, dus ik denk dat daar het verschil zit. Wat mij ook opvalt is dat bij de combi het kofferbaklampje in de D-stijl zit, en niet boven het achterwiel zoals bij jouw auto. Geen idee of dat met bouwjaar of hatch/combi te maken heeft.
 

kylimo

Senior Member
Ja, inbouwen moet zeker gaan lukken en bouw er dan ook gelijk een accubewaker tussen, maar eerst het klepje met de huidige 12volt er af krijgen zonder dat er lipjes afbreken. Maar dus niemand die hem er al een keer heeft afgehaald?
 
Bovenaan Onderaan