Demontage vul klepje brandstoftank

redriver

Actief lid
Weet iemand (tekening ?) hoe je de benzine-vulklep demonteerd bij een Fabia 3 ? Ik moet deze klep opsturen om de juiste verfkleur te laten maken. Dit onderdeel van de auto wordt gevraagd (wellicht omdat het makkelijk te demonteren is). Verder weet ik geen klein onderdeel wat makkelijk te demonteren is en de kleur van de carosserie is.
 

Tees

Donateur
Zelf nooit gedaan, maar misschien heb je wat aan deze tekening uit ETKA?
ae36159ccb1b76bd8d6107b87c408e6b.jpg
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik zou zelf liever niet dagenlang rondrijden zonder dat brandstofklepje :nono: .
Zit er geen afdekkapje in voor/achterbumper dat je moet weghalen om het sleepoog te kunnen monteren? Lijkt me nog makkelijker...
 

HarrieSkoda

Forumguru
Precies. Waarschijnlijk komt er een spectrofotometer op het tankklepje. Dan kán het bijna niet verkeerd gaan.
 
@Captain Hook Je beantwoord je eigen vraag volgens mij.

verouderingscoëfficiënt wil niet omdat dat afhankelijk is van waar je woont/auto is geweest. En om te meten moeten ze de kleur hebben. En volgens mij hebben ze de auto niet dus opsturen van dekseltje is wel zo makkelijk.
 

Captain Hook

Forumguru
Maar dan nog; veroudert een tankklepje (vertikaal gemonteerd) en anderszins blootgesteld aan de elementen op eenzelfde wijze als b.v. de motorkap of het dak (horizontaal gemonteerd)?

En autospuiterijen zijn toch meestal onderdeel van een keten? Kun je dan niet ff langsrijden bij de dichtsbijzijnde vestiging, van het betreffende onderdeel een scan laten maken, de data van de scan (laten) doorgeven en voila.
Daarvoor ga je toch niet zelf een onderdeel van je auto demonteren en opsturen? Met de risico's die daar weer aan verbonden zijn... :pieker:

En het betreft een Fabia 3; dus zo oud zal die auto niet zijn...
 
Volgens mij zijn autospuiterijen helemaal geen onderdeel van ketens. Zeker niet als ze zulke dure apperatuur niet hebben. Ik denk dat er een goede reden is om het klepje op te sturen. Om dus allemaal alternatieven te noemen heeft voor topic starter vrij weinig nut. Weet jij veel wie weet zit die spuiter wel in polen. Dan kan je niet ff het dak langssturen of wel?
 

EdK

Forumguru
Kan me nog goed herinneren dat ik voor de Yeti een dakspoiler had aangeschaft bij Superskoda.
Deze was niet in kleur en ik wilde hem wel in kleur hebben.
Dus naar een lokale spuiter gegaan met spoiler en me wens kenbaar gemaakt en gevraagd wat kosten zouden zijn.
De beste man keek eerst in kofferbak voor de kleurcode.
Aan hand van de code zijn waaier gepakt en op lak gehouden.
Wel daar zaten aardig wat kleurtinten verschil in.
Dus zijn kleurmeter gepakt die ook weer met een code kwam.
Deze heeft hij opgezocht in zijn kleurwaaier en was NOG niet dezelfde kleur.
Uiteindelijk zijn we alleen met de kleurwaaier aan de gang gegaan en de kleur bepaald.
Wel deze zat aardig wat tinten van de fabrieks en gemeten code af , en is uiteindelijk ook in die kleur gespoten.
Dus tsja misschien onhandig dat je een brandstofklepdeksel moet demonteren maar je mag er voor 99% zeker van zijn dat je straks wel de juiste kleur op het te spuiten gedeelte hebt...
 

PizzaPieter

Forumguru
@redriver

Nadat je dat hele zwarte gedeelte eruit hebt geschroefd, natuurlijk nog wel de tankklep er dan afhalen en het zwarte gedeelte weer terugschroeven... Weet niet waar het water anders heenloopt...
 

Cordoba

Forumguru
Ik vind het een vrij bizarre vraag van de spuiter. Ik heb bij mijn auto een spuitbus op kleur laten maken, en een personeelslid van het automaterialen is gewoon even meegelopen naar mijn auto om een scan van de (schone) lak te maken voor de kleur.

Als het om alternatieve onderdelen in kleur gaat: misschien kap van een buitenspiegel, of kapje van de deurgreep (dat je moet verwijderen om de auto te kunnen openen als de accu leeg is en de auto op slot staat).
 
Bovenaan Onderaan