Degelijkheid O3 skoda octavia

Goede dag,

ik rij al vanaf eind 2016 octavia 1.4 TSI tot heden was ik heel tevreden met de auto. Maar na 4 jaar (garantie net voorbij) begint toch op veel plekken wat problemen te komen. (auto krijg onderhoud + word goed op gelet)

Vanaf december begint eigenlijk overal in de auto vlekken te ontstaan op de stoelbekleding (vochtig weer)
januari - rijdersportier defect
januari -Aircopomp
Januari- achterklep dempers defect
Februari- portier links achter defect
Februari -rechterkant knoppen stuurbediening defect
Maart- Linkerportier bijrijder defect

Iemand dezelfde ervaring met de skoda of andere?

Zelf begin ik langzaam van positief gevoel over de auto naar negatief te switchen, mijn oude polo van 11 jaar heeft tot heden geen een van deze problemen gehad.
 

JeSko

Forumguru
Als ik dat allemaal met de mijne zou ervaren was het goed gevoel ook meteen weg, is helemaal niet goed en teveel rare defecten op korte tijd. Je mag er gerust meer van verwachten. Heb hier ooit eenzelfde vraag gesteld over de O3 vs een Superb, en daar kwam veelal uit dat een O3 in alles minder is afgewerkt, maar niet per se storingsgevoeliger is, denk dan ook dat jij net pech hebt met deze O3.
 

ertromp

Forumguru
Niet geheel onbelangrijk: hoeveel km's heeft de auto gereden en wordt er dagelijks gebruik gemaakt van de auto?
 

Smeeuwis

Donateur
Inderdaad. Net als iets specifieker zijn over wat er dan defect is. Alleen 'achterportier defect' is niet erg duidelijk... Wat is er dan defect: gaat hij niet meer open of dicht, slot kapot, ruitbediening?

Ik heb mijn 2e O3 nu 2 jaar, rij in totaal 6,5 jaar O3 en ben over de kwaliteit prima te spreken. Dus ik ben extra benieuwd wat er dan precies allemaal defect is geweest en met welke km stand.

Elke auto heeft zo zijn zwakke punten en de O3 ook, benieuwd of jouw ervaringen daar ook onder vallen. Ik snap dat je het goede gevoel wat kwijt raakt maar in basis is de O3 echt wel een goede auto denk ik.
 
50 000km woon/werk en vakantie. Bij mij zijn vooral de Sloten die kapot gaan (al 3 deuren). Dus deur gaat niet open of blijft alleen open. Meestal na 30 keer duwen heb je een keer geluk dat die opeens werkt.
rijderskant was het slot en ruitbediening defect. (allemaal bij elkaar toch dure post voor een auto van 4 jaar) dan heb ik de aircopomp niet meegekomen.

Zeker nu ik bijna niet rij met thuiswerken gaat er meer kapot dan normaal vind ik. hetzelfde geldt met de knopen van het stuurwiel, die lijken bijna nieuw en werken nu al niet meer.

Verkopen van deze auto levert meestal een flink verlies op dus ik hoop dat het dit jaar rustig blijft met problemen.

Mijn vorige auto Golf 6 GTI (na 200.000km ) geen problemen gehad behalve standaard onderhoudszaken. Polo onze 2e auto hetzelfde geen problemen na 150.000km op teller behalve onderhoudszaken.
 

Rallye

Forumguru
Ik herken dit ook niet. Gezien die vlekken in de bekleding - is er ergens lekkage (wat ook invloed zou kunnen hebben op andere, elektronische, componenten in de deuren en het stuur)?
 

Smeeuwis

Donateur
Voor zover ik weet geen bekende slechte punten aan de O3. Mijn gedachte was ook lekkage. Heeft je auto een panoramadak? Die staan bekend om dichtslibbende afvoeren met lekkage als gevolg. Deursloten allemaal aan linkerkant of ook rechts kaduuk? Electronisch of mechanisch? Electronisch zou dus door lekkage kunnen komen, maar mechanische storing door slecht herstelde schade misschien?

Het zijn wel ellendige dingen inderdaad, ik snap dat je er de balen van hebt. Maar het zijn volgens mij geen structurele O3 punten. Tenzij de oorzaak lekkage van een pano dak is. Als je auto vaak stilstaat hoopt zich vocht op, helemaal met extra lekkage, dan kan ik me wel voorstellen dat er ergens een electronisch contact gaat storen ja. Ik zou hier eens goed op onderzoeken.

Succes met alles, hopelijk blijft het hierbij...
 
Bovenaan Onderaan