Defecte Ventilatie

alexdiep

Nieuw lid
De ventilatie van mijn fabia uit 2012 werkt alleen nog maar in stand 4. Overige standen doet hij niets.
Heb de auto uit laten lezen door de dealer: resultaat aanjager en warmteweerstand zijn defect.
Dealer heeft mij offerte aangeboden. 600 euro met imitatie onderdelen. Dat vind ik redelijk prijzig.
Weet iemand misschien een garage in de buurt van Veenendaal die dit ook kan, maar dan voor een lager bedrag?
Alvast dank!
 

AGTon

Forumguru
Zou eerst zelf even de warmteweerstand vervangen. Daarna kan je altijd nog zien of de aanjager kaduk is. Als jij zoekt op dit forum is er een handleiding hoe je dat zelf kan doen.
 

Wouter1

Forumguru
Als de aanjager het alleen in de hoogste stand werkt is de kachel weerstand voor de toerenregeling kapot
Om deze weerstand te vervangen moet een groot deel van het dashboard gedemonteerd worden.
En dat is een hoop werk... Dus duur...
En dan zou ik ook gelijk de ventilator mee nemen...
Of het originele onderdelen of "imitatie" is maakt niet veel uit. Deze worden altijd door een andere fabrikant gemaakt zoals bv Hella, Bosch of Valeo.
 

Gitane01

Nieuw lid
Ik heb hetzelfde gehad in 2019. Weerstand is vervangen door onderhoudsgarage (niet de dealer).

Totale kosten inclusief arbeidsloon waren toen € 104,91
De prijs van de weerstand zelf was slechts € 19,20
 
Bovenaan Onderaan