Dealer, nieuwe wagen met bandenprobleem

Testedoene

Forumguru
Hallo,

mijn schoonvader rijdt sedert een jaar met een Kamiq die nieuw gekocht werd.
Na 12.000 km zie ik dat zijn banden (ondanks normaal gebruik en goede bandenspanning) ferm scheef slijten. De ene kant heeft 6mm en de andere … 0mm

Heeft iemand hier al een tussenkomst van de dealer voor gehad?
 

EdK

Forumguru
Tsja en dan zal de uitlijning onder garantie wel goed gezet worden, maar ja een band is een slijtage artikel ..... dus die vergoeden we niet !! :lezen:
 
  • Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Ik mag aannemen dat de banden ook vervangen worden onder garantie, die is tenslotte veel te snel versleten door een fout van de garage/fabriek. Vraag is of je dat ook krijgt, maar t zou wel moeten (en dan natuurlijk 2 banden).
 

Cordoba

Forumguru
De vraag is even wat er precies fout is aan de uitlijning. Als bijvoorbeeld de voorwielen in plaats van een beetje toespoor, flink uitspoor hebben, kan een dealer zeggen dat er bijvoorbeeld hard tegen een stoeprand of iets dergelijks gereden is, en dat daardoor de uitlijning is verpest. Ik hoor in elk geval de laatste jaren een heel enkele keer dat een nieuwe auto met slechte uitlijning is afgeleverd, in de decennia daarvoor eigenlijk nooit gehoord, dus dit lijkt een fout die vaker voor komt (maar niet veel).
 

fanSkoda-VW

Donateur
Ik had mijn Fabia bij een officiële Skoda Zenith garage laten uitlijnen en balanceren. Lang verhaal in het kort: problemen verergert. Ergens anders opnieuw laten doen, om reden geen vertrouwen meer. Ruzie daarover met garage, nooit meer teruggegaan. Bij andere dealer auto's gekocht.

grtsss
 
Bovenaan Onderaan