Dealer hanteert andere prijzen dan accessoirefolder

nemo

Senior Member
Zonder hier de naam van mijn dealer te noemen, vraag ik me toch af hoe andere dealers dit doen.

Ik heb dus vandaag stootstrips voor de deuren laten monteren. Volgens de accessoirefolder kost dit 88 euro. De dealer rekende 93 euro.

Kijk, om die 5 euro gaat het niet, maar wel het feit dat hij zijn eigen prijzen hanteert. Volgens de verkoper was het, omdat ze extra tijd nodig hebben gehad omdat mijn auto vies was (vies als in: niet fabrieksschoon). Volgens mij moeten ze altijd de deuren ontvetten alvorens de stootstrips te bevestigen, dus ben je daar geen extra tijd aan kwijt. Bovendien is de prijs vastgesteld door de importeur dus vind ik, dat als je als dealer meer kosten hebt, dit bij de importeur moet verhalen.

Wat is jullie mening!?

Hetzer

Forumguru
vreemd, en de prijs in de folder was inlcusief montage????, flauwekul, dat de dealer dan aparte prijzen hanteerd.

EdK

Forumguru
Maar in de folder staat meestal in kleine lettertje's prijzen onder voorbehoud.
En we zijn een nieuw jaar in gegaan, dus krijg je prijsverhogingen en die zijn dan nog niet in de folder meegenomen.
Dus daar zal het probleem wel ergens liggen !?

Maarten

Forumguru
Ik vind het maar raar dat hij andere prijzen gebruikt!

Ik moet nog steeds lachen om jouw geheimzinnigheid over je dealer..:tongue: noem lekker man en paard. Doet hij het goed heeft hij reclame, doet hij het minder, dan is het wat minder reclame.

Ik zou in ieder geval niet naar een dealer gaan die rare prijzen hanteert.

MarcoO2

Forumguru
@ EdK: wat jij zegt zou voor mij de enige acceptabele reden zijn, maar dan had de dealer dat wel gezegd in plaats van : ik moest je auto schoonmaken". Naar mijn mening is dit juridisch niet juist, en daarnaast erg klantonvriendelijk. Het gaat niet om die paar euro, maar het zegt wel iets over hoe je je klanten ziet: als melkkoe, blijkbaar...

Ik vermoed dat het komt door de uurlonen.

De folder geeft een prijs op basis van een gemiddeld uurloon, dealers mogen zelf hun uurloon bepalen en dus kan er verschil zijn, het zou wel zo correct zijn dat dit ook vermeld staat op de folder.

Captain Hook

Forumguru
Maar voor zo'n accessoire spreek je toch gewoon een vaste prijs af? Tenminste dat zou ik wel doen.

Al doen ze er de hele dag over, gaan ze eerst lunchen, koffie drinken, whatever. Prijs = fixed, spreek ik bij zulk soort dingen af. :ahum:

Berry

Senior Member
Ook op Škodasite staat de prijs van €88,= inclusief montage volgens mij moeten ze zich daar aan houden.
Ik heb mijn auto al een paar keer gewassen van de dealer terug gekregen.

nemo

Senior Member
Misschien eens een mail naar de importeur.

(ben overigens wel ontzettend blij met het resultaat!! de strips 'breken' de witte deur, en ziet er gewoon beter uit nu!!)

nemo

Senior Member
De velgen liggen klaar om opgehaald te worden. Gaat waarschijnlijk volgende week worden.

bdmp85.jpg

Gieliovd

Forumguru
Strips staan hem goed Nemo, breekt dat witte vlak een beetje.

Maar die prijs, onacceptabel.

Ik ben het met je eens, die €5 zit me wel gescheten maar ik ben een man van principes wat dat aangaat.

He Nemo,

Je hebt helemaal gelijk.
Echter de dealer kan zich altijd verschuilen achter de kleine lettertjes. Ik weet niet welke kleine letterjes vermeld worden onderaan de accessoires prijslijst.

Overigens ben ik wel geintresseert in de naam van de dealer. Bij deze man moet je dus zoals een vorig forumlid ook al zei van te voren een prijs afspreken. Deze keer is het € 5,-. De volgende keer (...)

Neptukker

Forumguru
Dealer aanspreken over het rotgevoel je krijgt van de rekening en de reactie afwachten is mijn advies. Voor 5 euro kan de dealer een klant een tevreden gevoel geven. Goedkoper kan bijna niet. Laat de dealer dit na dan getuigt dit van weinig inlevingsvermogen en zakeninstinct.

corsaar

Senior Member
Een accessoire kan aardig verschillen met de prijslijst.
Bijvoorbeeld instapdrempels voor mijn Yeti volgens de lijst 140 €
betaald 99 € zo ook voor andere onderdelen.

Tallguy

Forumguru
Gewoon volgende keer 5euro minder betalen. En als hij dan vraagt waarom, kan je aangeven "tsja, jij veranderde de prijs vorige keer ook zomaar zonder overleg"
:grin:

Bovenaan Onderaan