De zomer voorbij......;-(

Miez1

Forumguru
Kleine impressie van mijn (inmiddels geworden) vriendje op staaltjes;

IMG_1502.jpg

Gisteren lachend een twijfelaar bedje opgehaald (120x200). Wat een topauto !

Alles gute !

Miez

jalex_h

Forumguru
Snel doppen erop, zou ik zo zeggen!
Ik wacht nog ff met wisselen, mij nu nog te warm en te droog. Wat nu zomer voorbij....:winkie:

Fabia

† In Memoriam
Ik wacht voorlopig ook wel. Heb je de voorspellingen gezien voor de komende dagen!

Miez1

Forumguru
Ik heb de voorspellingen gezien, maar een tripje Zweden/Duitsland voor de boeg en lange wachttijden bij de 'fitter'.

Nu op zoek naar een paar knappe Bentley wieldoppen ;)

grtz.

Ik heb zelf een leasebak en laat altijd de banden op de origiele velg leggen. Wat is het voordeel van aparte stalen velgen? Is dat goedkoper, of wil je het lichtmetaal tegen de pekel beschermen?

Miez1

Forumguru
@reddrummaster, 19 inch winterbanden is maatwerk bij de leasemaatschappij (in de zin van geen standaard prijzen en kwantum voordelen op de bandenprijs) en kost dusdanig veel meer dat je het bijna een ontmoedigingsbeleid kan noemen :shocked:. En zo houden we de spullen ook netjes.

@Dirk, thnx! Ben al op zoek naar een paar leuke doppen.

Alles gute!

Miez

s-line

Forumguru
He michel,nog even en dan ziet de mijne er ook zo uit! En wieldoppen is geen gezicht,dat moet je echt niet doen hoor een collega van mij doet dit namelijk wel op zijn passat maar is geen porum. Je moet eigenlijk alleen even je loodjes mat zwart maken. En 19 inch wielen in de sneeuw is echt geen rijden hoor zelfs niet met winterbanden.
Gr.michiel

s-line

Forumguru
@ reddrummaster, wat mij ooit verteld is dat bij het steeds wisselen van banden je de kans heb op beschadiging van de wang/staaldraden van de band.
Vandaar dat veel mensen het op stalen velgen laten zetten en het is beter ivm pekel en als je dan toch tegen een stoepje glijd is niet meteen je mooie alu velg stuk.
gr.

joergarms

Senior Member
Het veelvuldig wisselen van een band komt de levensduur niet ten goede. De band wordt namelijk elke keer iets opgerekt.
Ook heb je bij elke wissel, vooral op lichtmetalen velgen, een kans op beschadiging van de velg zelf.
Daarbij denk ik, maar weet het niet zeker, dat een complete set wisselen, goedkoper is dan keer op keer de banden om moeten laten leggen.

TL@

Forumguru
Ik ben toch blij dat ALD lichtmetaal met winterbanden voorziet, want zo is het toch niet mooi, zeker niet op zo'n mooi combi als de jouwe.

Miez1

Forumguru
@Michiel, klopt, duo penotti zo, toch maar is wat picca's maken!?

@TL@, 19" winterbanden worden bij mijn LM als 'maatwerk' bestempeld en exceptioneel duur. En zo houd ik de boel in de winter mooi netjes.

RefleCs

Forumguru
Op mijn Faab zijn ook de 17" LM zomersloffen vervangen voor 15" LM babyslofjes. Maar vind het wel beter staan dan die stalen dingen. 205/40/R17 zijn ook niet te betalen vandaar dat Athlon ook de keuze maakt om velgen erbij te doen. Kost ze stukken minder.

s-line

Forumguru
He miez,miss. een mooie wintershoot!
En ja wieldoppen, heb ik geprobeerd maar vind ik zelf geen gezicht. En staal heeft ook wel wat vind ik,lekker duits!
En dan moet ik 16 inch alu,s kopen voor de winter, dat vind ik ook niets want dat is toch te klein voor de mooi. En groter wil ik niet voor de winter want dan zijn de banden te breed en te duur!!
gr.michiel

Miez1

Forumguru
Hi Michiel,

Wachten we ff op sneeuw goed!? (vinden we die van jou niet meer terug ;)).

En verder is het gewoon erg veilig cruisen en de goedkoopste manier om door dat shitseizoen heen te komen.

Grtz

Bovenaan Onderaan