De Yeti 1.2 TSI DSG Tour opgehaald!!

Benno

Lid
Yeti 1.2 TSI DSG Tour,

donderdag hebben we - 2 weken eerder dan gepland - de nieuwe Yeti Tour, met als extra, Resevewiel en Trekhaak, opgehaald bij de dealer. Er mist nog een Safety gard aan de trekhaak, de Adapter voor de anti diefstalbouten en een kunstofklem om de wieldoppen te verwijderen, ik hoop dat dit van de week geregeld wordt.
Ook had ik om Corner Lights gevraagd, maar de was een moeilijk verhaal, ik heb toen maar de handleiding om 'corner lights' te activeren, van PC-fre@k gemaild, het zal vast wel goed komen.
De eerste kilometers zitten er op.
Wat een fijne auto, het rijdt heerlijk en het schakelen verneem je niet.
Dit is de eerste auto waar ik heel veel in de handleiding heb ( moeten ) lezen, inmiddels staat het Maxi Dot en de Admunden+, in de Nederlandse taal, wel zo makkelijk.
Ik heb in de Admunsen+ een SDHC 4 Gb kaart met Mp3 muziek, werkt perfect.
Automatisch vergrendelen en ontgrendelen heb ik ingesteld en km/l. via het Maxi Dot.
Kan iemand mij nog tips geven betreffende het inrijden van 1000 -1500 km, over 3 weken ga ik naar Dusseldorf en dan staan er wel 1000 km op. Het gaat toch over de autobaan.
Auto is van deze dagen erg smerig geworden, dus foto's komen nog.

Witte Yeti

Actief lid
Hallo Benno, gefeliciteerd met je mooie Yeti. Ik ben benieuwd over je dealer je cornerlights kan activeren. Zij gebruiken meestal andere apparatuur , dan de kabels die een aantal hier gebruiken.
Ik wens je straks veel plezier met je rit naar Dusseldorf.

Benno

Lid
Hallo Benno, gefeliciteerd met je mooie Yeti. Ik ben benieuwd over je dealer je cornerlights kan activeren. Zij gebruiken meestal andere apparatuur , dan de kabels die een aantal hier gebruiken.
Ik wens je straks veel plezier met je rit naar Dusseldorf.

Hoi Witte Yeti,
Ik ben vandaag bij de dealer geweest om de cornerlights te laten activeren, Ze maken een draadloze verbinding met de Yeti dmv een “dingetje” wat ze in de Yeti pluggen. Dan werken ze een heleboel schermen door en komen dan in het juiste scherm, met heel veel getallen. Hier kon men niet zien wat er aangepast moet worden, Skoda bellen, de dealer krijgt de codes welke aangepast moeten worden nog door van Skoda en kan ik een nieuwe afspraak maken. Ik hoop dat het goed komt.

Witte Yeti

Actief lid
Hoi Witte Yeti,
Ik ben vandaag bij de dealer geweest om de cornerlights te laten activeren, Ze maken een draadloze verbinding met de Yeti dmv een “dingetje” wat ze in de Yeti pluggen. Dan werken ze een heleboel schermen door en komen dan in het juiste scherm, met heel veel getallen. Hier kon men niet zien wat er aangepast moet worden, Skoda bellen, de dealer krijgt de codes welke aangepast moeten worden nog door van Skoda en kan ik een nieuwe afspraak maken. Ik hoop dat het goed komt.
De meeste dealers zijn niet zo handig met aanpassen en het valt me mee dat ze er naar gekeken hebben. Of de importeur de code aanlevert is nog afwachten.
De handige jongens met een kabel en software die hier op het forum zitten, hebben deze instelling zo voor elkaar.
Als je hier (http://www.skodaforum.nl/board/showthread.php?15130-Codes-voor-de-Yeti/page3) kijkt vind je o.a de code voor cornerlights......succes

Skoody Boo

Actief lid
zit een beetje te wachten op het moment dat er vanuit het forum een cursus vagcom aan de dealers wordt gegeven :baby012:

Skoody Boo

Actief lid
Hahaha, maar mijn kabel is nog niet binnen, en mijn auto nog helemaal niet. Dus dat wordt meer een cursus theoretisch droogzwemmen voor abstracte denkers en fantasten (alhoewel dat een leuke cursus kan opleveren). Nee, eerst zelf even oefenen.

Benno

Lid
Gisteren bij de dealer (Tjeerdsma Veendam) geweest, ik was niet tevreden met de matten en met de hulpkoppeling op de trekhaak, dat was een heel lelijk ding, zie fotoalbum Yeti Benno.
Er is een orginele Skoda Safety guard geplaats en andere matten, met het Yeti logo, deze zien er veel beter uit.
Ook zijn de Cornerlights geactiveerd, was niet veel werk volgens mij, maar de dealer is afhankelijk van informatie van Skoda, maar is zit erop nu. Bij achteruit rijden doen de lampen het allebei, bij stilstand en de richtingaanwijzer aan, doet een lamp het en uiteraard met het draaien aan het stuur. Ik heb nog niet kunnen zien of dat met de richtingaanwijzer onder het rijden en bij welke snelheid ook brand. Maar ik ben blij dat het gelukt is.:laugh:

Bovenaan Onderaan